موضع بازرسی، اصلاح فرآیندها و پیش‌گیری از وقوع  ...

موضع بازرسی، اصلاح فرآیندها و پیش‌گیری از وقوع ...

موضع بازرسی، اصلاح فرآیندها و پیش‌گیری از وقوع تخلف باشد/

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، ظهر امروز و به مناسبت هفتم آبان، «روز بازرس»، از اداره‌کل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد بازدید کرد.

حیدری در حاشیه این بازدید و ضمن دیدار با یوسف پیروی، مدیرکل بازرسی شهرداری مشهد، گفت: فعالیت و عملکرد حوزه بازرسی شهرداری باید پیوسته ‌به‌روز، قوی و به‌موقع باشد که خوشبختانه با روی کار آمدن مدیریت جدید و طی حدود 2 سال اخیر، شاهد تحقق این مهم هستیم و کاهش مراجعات شهروندان به نظارت عالیه شورای شهر، گواه روشنی بر این افزایش کارآمدی است.

وی همچنین افزود: اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی شهرداری اگر نقش خود را به درستی ایفا کند، تاثیر بسزایی بر سالم‌سازی محیط و تقویت اعتماد عمومی به مدیریت شهری خواهد داشت؛ آن هم بی‌اعتمادی و نارضایتی که بیش از 100 سال است، نسبت به شهرداری‌ها وجود داشته و هنوز هم اصلاح نشده است.

حیدری با بیان اینکه بدنه شهرداری در پاسخگویی به مردم باید پویاتر و فعال‌تر باشد، تصریح کرد: تمامی فرآیندهای شهرداری همچون صدور پروانه، پایانکار و ... باید دارای بازه زمانی مشخصی برای پاسخگویی باشند و پیوسته این چرخه و فرآیند پایش و بررسی شود تا خلل و کوتاهی در پاسخگویی به شهروند رخ ندهد.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود پیوسته سعی داشته رویه کاری حوزه بازرسی و نظارت شهرداری را به منظور افزایش کارایی و تسهیل و تسریع در پاسخگویی به شکایات مردمی اصلاح کند و اقدامات ارزشمندی هم در این زمینه انجام شده ولی همچنان عرصه برای کار کردن و بهبود شرایط وجود دارد.

حیدری در ادامه گفت: باوجود همه اقدامات اصلاحی و تقویت‌ نظارت‎‌ها و بهبود رویه‌‎های پاسخگویی، همچنان شهروندان در مواجه با شهرداری مشکل دارند؛ رضایت مردم از مدیریت شهری در تعامل با بدنه و پرسنل حاصل می‌شود و لذا برخورد کارکنان و نوع پاسخگویی آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های پرسنل و عوامل اداره کل بازرسی شهرداری بسیار تاثیرگذار است ولی زحمات این عزیزان کمتر دیده می‌شوند، اظهارکرد: موضع بازرسی، باید اصلاح فرآیندها و پیش‌گیری از وقوع تخلف باشد تا از این طریق بسترهای مشکل‌ساز و ایجادکننده فساد را شناسایی و برطرف کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات