دسترسی تمام شهروندان به سیستم هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک

دسترسی تمام شهروندان به سیستم هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک

دسترسی تمام شهروندان به سیستم هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد جواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و نیز جلب مشارکت عمومی در زمینه تقویت و تکمیل چرخه بازیافت، از این پس شهروندان می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه، بدون مراجعه و صرفا با یک درخواست اینترنتی، پسماندهای خشک خود را درب منزل تحویل دهند و از مزایای مالی آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به همکاری سازمان فاوا و سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در این زمینه افزود: شرکت ‌های متقاضی فعالیت در این زمینه، از جهت نرم‌افزاری مورد ارزیابی قرار گرفته‌ اند و امکانات زیرساختی لازم برای پیاده‌سازی سیستم هوشمند جمع‌آوری پسماند در سطح شهر در اختیار آنها قرار گرفته است تا بسترها و شرایط فنی لازم برای کارایی این طرح فراهم شود.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد بیان کرد: در این روش، پس از ارسال درخواست شهروند از طریق اپلیکیشن، شرکت‌ های پیمانکار در این حوزه، بر حسب نوع درخواست به دو صورت فوری و یا زمان‌ بندی‌شده برای تحویل گرفتن پسماند خشک به محل مراجعه می‌کنند و پس از آن مبلغ مربوط به پسماند خریداری‌شده به صورت خودکار به کیف پول الکترونیکی شهروندان واریز می‌ شود.
رجائیان با تاکید بر اهمیت نظارت و پشتیبانی فنی دقیق این سیستم برای موفقیت آن در عمل خاطرنشان کرد: اپلیکیشن‌ های طراحی‌شده از سوی شرکت‌ ها مورد ارزیابی قرار گرفته و موضوعاتی هم چون تصفیه‌ حساب و عملکرد آن ها تحت نظارت خواهد بود. همچنین امکان اتصال به سامانه ‌ها و زیرساخت‌ های مورد نیاز این اپلیکیشن ‌ها در شهرداری فراهم و مجوزهای امنیتی لازم صادر شده است.
وی با ترسیم چشم‌انداز رو به رشد این طرح اضافه کرد: سیستم جمع‌ آوری هوشمند پسماند خشک، قبلا در قالب طرح «سیمپ» به صورت آزمایشی در یکی از مناطق مشهد به اجرا درآمده بود که با توجه به نتایج مثبت آن و استقبال شهروندان، اکنون به تمام سطح شهر گسترش می‌ یابد. این سیستم در آغاز با یک اپلیکیشن به شهروندان خدمت ‌رسانی می‌ کند و با توجه به درخواست‌ های متعدد شرکت ‌های پیمانکار در این زمینه، در آینده شاهد فعالیت اپلیکیشن ‌های متعددی در این حوزه خواهیم بود که بی‌شک ایجاد رقابت، می ‌تواند زمینه ارائه خدمات مطلوب ‌تر به شهروندان را فراهم آورد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: موضوع پسماند و هدایت آن در مسیر صحیح بازیافت، یکی از موضوعات اساسی در شهرهای هوشمند و پیشرفته جهان است که تاثیر قابل توجهی در ارتقای اقتصادی و بهبود شرایط زیست ‌محیطی شهرها دارد. از این رو بهره‌گیری از سیستم ‌های هوشمند و بهینه، نقش بسیاری در ارتقای بازدهی در خصوص جمع ‌آوری پسماند خشک و سوق دادن آن به چرخه بازیافت دارد که تجربه ‌های جهانی نیز موید این امر است.
شایان ذکر است؛ طرح جمع‌آوری پسماند خشک(سیمپ) به تازگی رتبه دوم جایزه جهانی WeGo در بخش شهرهای پایدار جهان را به دست آورده است و شهروندان می توانند با مراجعه به سایت https://wmo.mashhad.ir و نصب اپلیکیشن های مورد تایید سازمان فاوا و پسماند، در هر نقطه از شهر که هستند، زباله خشک خود را درب منزل تحویل داده و از مزایای مالی آن بهره‌مند شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات