مطالبات نظام مهندسی استان فارس از مجلس

مطالبات نظام مهندسی استان فارس از مجلس


در نشست مشترک رییس و معاونین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس، مطالبات این سازمان از پارلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس، نشست مشترک رییس ، معاونین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و رییس دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان نی ریز  با دکتر فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه مهندس سیف زاده، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ضمن خوشامدگویی به تشریح وظایف و جایگاه قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگترین تشکل حرفه ای و تخصصی در کشور پرداخت و بر ضرورت ارتباط و تعامل موثر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجلس شورای اسلامی برای استفاده از خدمات مطلوب و بهینه مهندسی در زمینه های نظارت-طراحی و اجرا در صنعت ساختمان و بکارگیری مجموعه قوانین و مقررات نظام مهندسی و کنترل ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی ، بهداشت ، بهره دهی مناسب ، آسایش و صرفه اقتصادی در جهت حمایت از مردم به عنوان بهره برداران نهایی تاکید کرد.

وی، با توجه به زلزله خیز بودن استان و تشکیل 25 دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در سطح استان فارس خواستار اجرای دقیق مجموعه مباحث مقررات ملی ساختمان و بکارگیری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس همچنین با بیان اینکه ساختمان سرمایه ای ملی است، به قرارگیری طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار صحن علنی مجلس یازدهم اشاره و از حمایت اعضای کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان استان فارس و سایر نمایندگان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جهت تاکید بر اخذ مشاوره و نظرات تخصصی با صاحب نظران و کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس به منظور هرگونه تغییر و اصلاح در قانون نظام مهندسیو کنترل ساختمان و همچنین استفاده از افراد متخصص و دارای صلاحیت در فرآیند ارائه خدمات مهندسی در صنعت ساختمان ( طراحی ، نظارت و اجرا ) قدردانی کرد.

در ادامه جلسه معاونین سه گانه سازمان و رییس دفتر نمایندگی شهرستان نی ریز نیز به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت ها و اقدامات خود پرداختند.

در همین حال، دکتر طهماسبی, نماینده مردم شریف نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از دعوت سازمان نظام مهندسی فارس برای برگزاری این جلسه گفت: یقیناً توسعه کشور بدون نظارت و کارشناسی دقیق امور مقدور نیست و ضروری است من بعد نگاه کلی ما به تمامی صنایع خصوصاً در بخش عمران ، کشاورزی و آب و برق نگاهی کارشناسی و تخصصی باشد.

وی افزود : مشارکت و همراهی یکایک اعضای یک سازمان منجر به به ثمر رسیدن اهداف کلی آن سازمان خواهد شد و  این مسئله به خوبی در عملکرد مطلوب سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان نی ریز مشهود است.

طهماسبی با دفاع از اجرای صریح قانون اظهارداشت: حمایت نمایندگان مجلس از حقوق مردم امری کاملا بدیهی است و قطعا اینجانب و اعضای کمیسیون عمران مجلس وظیفه خود می دانیم تا از آن دفاع کنیم.

نماینده مردم شریف نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از حمایت ها و توجه خاص اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی فارس خواستار تسریع در شروع عملیات اجرایی ساختمان دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان نی ریز نیز شدند.

نماینده مردم شریف نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد تکه مامی دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه ساخت و ساز در استان با تکیه بر استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های فنی و تخصصی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان ظرفیت بالایی در اجرای قانون و ارائه خدمات مطلوب به مردم هستند.

این جلسه با هدف ارتقای شان و جایگاه سازمان و پیشبرد امور صنفی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با حضور رییس ، معاون خدمات مهندسی و کنترل ساختمان ، معاون آموزش ، توسعه و پژوهش و معاون منابع انسانی ، مالی و پشتیبانی رییس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهرستان  نی ریز ( مهندس شبانی ) و دکتر فرهاد طهماسبی, نماینده مردم شریف نی ریز و استهبان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل دفتر رییس سازمان برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات