بررسی طرح‌ها و لوایح در جلسه یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت

بررسی طرح‌ها و لوایح در جلسه یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت

بررسی طرح‌ها و لوایح در جلسه یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت
.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر رشت طرح‌ها و لوایح مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه لایحه کمک به کم سن ترین رزمنده دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت که به‌اتفاق آرا تصویب شد.
بهراد ذاکری عضو هیئت‌رئیسه شورا در خصوص لایحه فوق درخواست کرد تا نظارت لازم بر روی این کمک اعمال گردد.
همچنین لایحه کمک به یک هنرمند قالی‌بافی، مورد بررسی قرار گرفت.
احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای شهر رشت در خصوص این لایحه گفت: این هنرمند قالیبافی تحت پوشش بهزیستی شهرستان رشت که دارای عناوین بین‌المللی است زمینی را در پیرکلاچای رشت دریافت می‌کند و قرار بر ساخت‌وساز این خانه می‌شود.
وی افزود: این فرد در ارتفاع شامل جریمه‌ای از سوی کمیسیون ماده صد می‌شود که آن را می‌پردازد اما مبلغی 10 میلیون تومانی را به‌عنوان عوارض جدید شامل می‌شود.
رئیس شورای شهر رشت تأکید کرد: این فرد که تحت پوشش بهزیستی است، نتوانست این کار را پیگیری کند. درنهایت کمیسیون‌های فرهنگی و بودجه هر دو تصویب کرده‌اند تا از ماده 16 و 17 مبلغ بدهی به فرد مذکور پرداخت شود.
این لایحه به‌اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.
در ادامه جلسه لایحه حمایت از نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی مورد بررسی قرار گرفت.
لایحه فوق مورد توافق قرار گرفت.
لایحه پایانی این جلسه نیز طرح راه‌اندازی تیم‌های پایه شهرداری رشت بود.
اسماعیل حاجی پور در خصوص این طرح اظهار داشت: ما سال‌ها تیم‌های پایه و تیم‌های بانوان داشتیم که حتی در سطح ملی توانستیم بازیکن پروری داشته باشیم، اما آقای حاج محمدی این تیم‌ها را حذف کرد.
وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری مبلغی برای تیم‌های پایه و بانوان پیش‌بینی شده بود، اظهار داشت: پیشنهاد بنده بر این است که همانند شهرداری‌های دیگر همانند بوشهر، تبریز، گرگان و... که در سطح لیگ برتر فعالیت می‌کنند، ما در سطح تیم‌های پایه فعالیت داشته باشیم.
عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت، تأکید کرد: در زمان آقای حاج محمدی این تیم‌ها به‌صورت کامل از بین رفتند، آن‌هم در شرایطی که برخی از سهمیه‌های این تیم‌ها به مبلغ 2 الی 3 میلیارد تومان قابل‌فروش بود، اما همان‌طور به حال خودش رها شد و از بین رفت.
حاجی پور تأکید کرد: پیشنهاد می‌کنم بودجه‌ای که برای تیم‌های پایه است را برای این تیم‌ها بگذاریم.
فاطمه شیرزاد نیز اظهار داشت: بر اساس مکاتباتی که در گذشته بازرسی استان انجام داده است و روسای گذشته نیز حضور دارند، بر اساس همان مکتوبات که گفته‌شده است که شهرداری رشت نمی‌تواند تیم داری کند، یک بخش دارد که تیم‌ها می‌بایست واگذار شود و چند وقتی است که بحث مزایده گذاشتن تیم‌های ورزشی در حال پیگیری است.
اسماعیل حاجی پور در این خصوص تأکید کرد: به‌جز تیم‌های لیگ برتر، سایر تیم‌ها حرفه‌ای نیست.
لایحه فوق مورد اعلام وصول توسط اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات