برخورداری 72 روستای جنوب تهران از آب شرب باکیفیت پس از اجرای طرح یکپارچه‌سازی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن حقیقی" با اشاره به از مدار خارج شدن چاه‌های بی‌کیفیت و جایگزینی منابع آبی جدید با اتصال به شبکه توزیع آب شهری افزود: با انجام چندین عملیات اجرایی و اتصال خطوط شهری به روستایی در بخش‌های زیر پوشش، منابع تامین آب در بخش مرکزی و قلعه‌نو شهرستان ری به میزان 100 لیتر در ثانیه، در بخش آفتاب (روستای مرتضی‌گِرد) 20 لیتر برثانیه و در بخش‌های فشافویه و خاوران نیز 20 لیتر در ثانیه افزایش یافت.

حقیقی ادامه داد: در روستای 40 هزار نفری مرتضی‌گِرد در بخش آفتاب شهر تهران، طرح بزرگ توسعه و نوسازی این روستا در دستور کار قرار گرفت و با توجه به نبود زیرساخت‌ها و تاسیسات آب و فاضلاب مورد نیاز، بیش از 4000 متر از نقاط فاقد شبکه این روستا نوسازی و به شبکه سراسری توزیع آب متصل شد.

مدیرعامل آبفای منطقه6 تهران افزود: در چارچوب پیشبرد و دست‌یابی به اهداف شرکت در زمینه ارتقای کیفیت آب شرب و کاهش مخاطرات گاز کلر، ضمن تعویض و مانور شیرها و شست‌و‌شوی خطوط، با ساخت و تجهیز 22 ایستگاه گندزدایی آب آشامیدنی، سامانه‌های جدید تزریق آب ژاول جایگرین سامانه‌های قدیمی کلرزنی شد و کیفیت آب روستاهای زیر پوشش افزایش چشمگیری یافت.

حقیقی خاطرنشان کرد: این شرکت از ابتدای اجرای طرح یکپارچه‌سازی با ارائه خدمات متوازن و هماهنگ شهری و روستایی، چهار دوره قرائت کنتور از  33 هزار و 140 مشترک آب روستایی انجام داده و ضمن شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز، 471 دستگاه کنتور فرسوده را تعویض کرده است.

شرکت آب و فاضلاب منطقه6 تهران به 250 هزار مشترک شهری در پنج منطقه (15-16-17-19-20) شهرداری تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد، قیام‌دشت و خاورشهر در جنوب تهران و 72 روستا با بیش از 33 هزار مشترک آب خدمات‌رسانی می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات