راه‌اندازی دستگاه شیرین‌سازی آب در 5 روستای شهرستان بجستان

راه‌اندازی دستگاه شیرین‌سازی آب در 5 روستای شهرستان بجستان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا اکبرنیا" افزود: از این تعداد در یک روستا با توجه به جابجایی چاه و افزایش کیفیت آب، دستگاه شیرین‌سازی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به احداث 18 جایگاه برداشت کارتی آب در شهر بجستان افزود: در اجرای این طرح روزانه 20 مترمکعب آب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
وی افزود: آب شرب مشترکان از دشت "درزاب" در پنج کیلومتری بجستان به روش ثقلی تامین و آب غیر شرب نیز از فاصله 35 کیلومتر (دشت منصوری) وارد شبکه توزیع می‌شود.
مدیر امور آب و فاضلاب بجستان اظهار داشت: در کنار عرضه آب کارتی، اقداماتی هم برای افزایش کیفی آب شبکه شهر بجستان از جمله خرید آب دو قنات "درزآب" و "بستان" و احیای دو حلقه چاه انجام شده است.
وی به فرسودگی شبکه توزیع آب شهر یونسی با هزار و 700 مشترک اشاره کرد و اظهار داشت: در این شهر هم یک حلقه چاه حفر شده در سال 97، پس از برق‌رسانی و تجهیز با توان 15 لیتر برثانیه وارد مدار بهره‌برداری شد.
اکبرنیا با اشاره به ارائه خدمات امور بجستان به 59 روستای شهرستان گفت: از این تعداد 31 روستای بالای 20 خانوار تحت پوشش قرار دارند و مابقی روستاهای کم جمعیت که در حد آبادی بوده، با تانکر آبرسانی می‌شوند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات