مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد: مشترکان پُرمصرف در طرح برق اُمید از مولد خورشیدی استفاده کنند

» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از مشترکین پُرمصرف برق در این استان خواست در طرح برق اُمید، از مولدهای خورشیدی جهت کاهش میزان مصرف برق خود استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، " داود راهزادی " در نشستی با معاونت درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از اهداف مهم طرح برق امید، کاهش مصرف برق مشترکان پرمصرف است. این دسته از مشترکان می توانند علاوه بر اجرای اقدامات بهینه سازی مصرف، با نصب یک مولد خورشیدی ساده با قیمت معقول ، بخشی از مصرف برق خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه ‌به عنوان نمونه یک پنل روی کولر آبی پشت بام، 20 درصد از برق مشترک پرمصرف را تأمین می کند، اظهارداشت:‌ تسهیلاتی با سود حداقلی و دوره بازپرداخت سه ساله برای این مشترکین در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یک بار پنل خورشیدی نصب می کنید و سالها از برق پاک آن بهره مند خواهید شد، خاطرنشان کرد:‌ به طور نمونه با نصب یک مولّد خورشیدی کوچک، حداقل 20 درصد مصرف برق مشترک پرمصرف می ‏تواند کاسته شود.

راهزادی گفت: این مولّد خورشیدی فضایی کمی را اشغال می‏کند و شرکت ساتبا، با پرداخت یارانه سود تسهیلات، این مولّد را در اختیار متقاضی قرار می‏ دهد و در این شرایط، مشترک ماهیانه مبلغی را در ظرف مدت سه سال پرداخت خواهد نمود.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:‌ در کشور تعداد اندکی از مشترکان برق هستند که برق زیادی را در بخش خانگی مصرف می کنند هرچند این مشترکان حدود 15 درصد از کل مشترکان را شامل می شوند اما گاهی مصرف کل آنها 9 برابر و چه بسا بیشتر از مشترکان کم مصرف است.

راهزادی با بیان اینکه بررسی های ما نشان می دهد این مشترکان با انجام چند راهکار ساده می توانند بخش قابل توجهی از مصرف غیر ضروری خود را کاهش دهند، یادآورشد: این گونه برق غیر ضروری در بخش های مولد کشور از جمله صنعت مصرف می شود.

وی گفت:‌ این کاری است که کشورهای پیشرفته دنیا سالها پیش انجام داده اند و خوشبختانه ایران نیز در جایگاهی قرار دارد که به راحتی می تواند در دسته کشورهای دارای بهره وری در بخش برق بپیوندد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این دسته از مشترکان می ‏توانند علاوه بر اجرای اقدامات بهینه‏ سازی مصرف، با نصب یک مولّد خورشیدی خودتأمین، آن مقدار مصرف مازادی که واقعا قابل کاهش نیست را تأمین کنند.




لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد یک شرکت در شهر یاسوج می باشد

      نظرات