مصوبات ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها برای احیای میانکاله و خلیج گرگان پیگیری می شود

مصوبات ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها برای احیای میانکاله و خلیج گرگان پیگیری می شود


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه، مدیریت و احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان را یکی از اولویت های ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب ها اعلام کرد و گفت: نگاه علمی و کاملاً تخصصی به استمرار اتصال آب دریای خزر به خلیج گرگان را که به دلیل رسوبگذاری و برخی فعالیت های انسانی دچار اختلال شده است مورد تاکید قرار داد.

وی خواستار مطالعه دقیق و جامع بر دلایل پسروی آب دریای خزر و سناریوهای پیش رو ناشی از اثرات این پسروی شد.

همچنین استفاده از فناوری های نوین و به خصوص دانش سنجش از دور در تعیین دقیق حجم آب مخزن تالاب‌های کشور به منظور تعیین حقآبه و بررسی اثرات اکولوژیکی ناشی از نوسانات آب را بسیار ارزشمند دانست و بر تولید داده ها در ماه های مختلف سال و مقایسه آنها در سال های مختلف تاکید کرد.


این گزارش می افزاید : رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی در این جلسه گفت: مطالعات جامع نجات خلیج گرگان از طریق مدیریت یکپارچه حوضه مربوطه را عهده دار است، گزارش جامعی از نتایج مطالعات و تصمیمات لازم بر اساس نتایج آن که منطبق بر مدلسازی از اکوسیستم مربوطه بود، ارائه کرد.

همچنین در این جلسه استفاده از فناوری های نوین و بهره گیری از دانش سنجش از دور برای پایش و محاسبه حجم، عمق و مساحت تالاب ها که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان با همکاری معاونت محیط زیست دریایی و تالاب ها انجام پذیرفته، ارائه شد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات