پیشرفت ۷۰ درصدی فاز یک و دو مجتمع ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده  ...

پیشرفت ۷۰ درصدی فاز یک و دو مجتمع ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده ...

پیشرفت ۷۰ درصدی فاز یک و دو مجتمع ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده خودرویی آسکوپارس/  احداث پیاده راه حدفاصل حجاب ۷۵ تا شریعتی ۶۴ با اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد حافظ با حضور در مرکز ۱۳۷، با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم خودرویی، احداث مجتمع آسکوپارس در این منطقه آغاز شده است که تاکنون فاز اول و دوم آن با پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی مواجه بوده و مقرر شده تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.
وی افزود: یکی از بزرگترین پروژه های جمع آوری آب های سطحی این منطقه و سطح شهر مشهد، پروژه کال زرکش است که از سیلاب های فصلی و آبگرفتگی روستاهای مسیر جلوگیری می کند، این پروژه در حدفاصل بزرگراه آزادی تا بولوار توس، پیشرفت خوبی داشته و مسیر آب در این محدوده باز و علاوه بر انجام حدود ۳۰۰ متر دیواره سازی کال، حدود ۶۰۰ متر هم کف سازی انجام شده است.
شهردار منطقه ۱۰ مشهد در خصوص برنامه های خود برای بهبود سیما و منظر شهری در ورودی شهر مشهد از سمت بزرگراه آزادی، تاکید کرد: کار در این بخش، بین دستگاهی بوده و نیازمند مشارکت دستگاه های مختلفی است، بخشی از کار بر عهده اداره راه است، اما احداث کندراه آزادی ۱۳۳ تا آزادراه ۱۳۷ در حوزه مسئولیتی شهرداری، بود که با انجام تملکات مورد نیاز، اجرایی شده و فضای سبز این محدوده نیز در دست اجراست.
حافظ ادامه داد: به زودی پروژه کندراه حدفاصل الکترواستیل تا شهد ایران نیز به صورت یک بسته کامل شامل فضای سبز و کانال جمع آوری آب های سطحی نیز انجام می شود تا هم زیباسازی بزرگراه محقق شده و هم شاهد آبگرفتگی در بزرگراه نباشیم.
وی با اشاره به اجرای فضای سبز حاشیه بزرگراه امام علی (ع)، تصریح کرد: حدفاصل میدان قائم تا ابتدای حجاب نیز در حاشیه این بزرگراه با اختصاص اعتبار بیش از هشت میلیارد تومانی، تبدیل به پارک خطی خواهد شد که در حال انجام تملکات مورد نیاز هستیم.
شهردار منطقه ۱۰ مشهد گفت: حدفاصل حجاب ۷۵ تا شریعتی ۶۴ به پیاده راه تبدیل می شود که طراحی آن انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. این پروژه به طول بیش از دو کیلومتر که حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت، شامل پیاده روسازی، ایجاد فضای سبز، بازپیرایی بوستان نیلوفر آبی و بوستان خانواده و همچنین احداث بوستان جدید در محل موج های آبی در بولوار اندیشه است، بر مبنای درخواست های مردمی ۱۳۷ و تاکیدات مدیریت شهری بر انسان محور بودن امور، در دستور کار قرار گرفته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات