مهندس راهزادی خبرداد: نصب هزار و 860 کنتور هوشمند فهام در کهگیلویه و بویراحمد

مهندس راهزادی خبرداد: نصب هزار و 860 کنتور هوشمند فهام در کهگیلویه و بویراحمد

» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از نصب هزار و 860 کنتور هوشمند فهام در سالجاری در این استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، " داود راهزادی " با بیان این مطلب، اظهارداشت: كنتورهاي هوشمند قابلیت دریافت اطلاعات و دستورات از راه دور را  داشته و از سویی  مي تو ان مقادیرقرائت شده برق را در یك تجهیز دیگر براي خود مشتركین نمایش داد.

وی با بیان اینکه بیشتر کنتورهای نصب شده از نوع کنتور تکفار است، خاطرنشان کرد: از مجموع کنتورهای هوشمند فهام نصب شده در استان کهگیلویه و بویراحمد، هزار و 691 کنتور تکفاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد کنتور هوشمند فهام نصب شده از نوع سه فاز نیز 168 کنتور بوده و البته یک کنتور دیماند نیز در این ارتباط نصب شده است.

راهزادی، شهرستان بویراحمد با نصب هزار و 22 کنتور را شهرستان اول در بین شهرستان های 9 گانه استان در این ارتباط دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان دنا با نصب 2 کنتور کمترین آمار نصب کنتور هوشمند فهام را به خود اختصاص داده است.

وی امکان برقراری ارتباط دوطرفه بین شرکت و مشترک، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت، تشخیص برق دزدی، اماکن ارسال قیمت های لحظه ای و آگاهی مشترک از مقدار مصرف ساعتی، روزانه و ماهیانه را از مهمترین مزایای نصب کنتورهای هوشمند فهام برشمرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح از بین بردن خطای انسانی با قرائت از راه دور کنتورها است، اظهار داشت: قرائت از راه دور کنتورها با استفاده از اطلاعات کنتورها در طرح‌های عبور از پیک تابستان، مشاهده پروفیل بار مصرفی مشترک، مشاهده وضعیت لحظه‌ای پارامترهای شبکه مشترک و استفاده پایش اطلاعات توان مصرفی مشترکین در بازه‌های اعلام شده خواهد بود.

راهزادی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی کامل این سامانه و حذف اعزام مامور برای قرائت کنتورها این عملیات به صورت لحظه‌ای و از راه دور انجام می‌شود، تصریح کرد: مرکزی به‌منظور نظارت و پایش بر وضعیت این کنتورها نیز در دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است تا بتوان از صحت عملکرد این کنتورها از نظر آنلاین بودن وضعیت مصرفی مشترک اطمینان حاصل شود.

بیش از 265 هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد حدود 57 هزار اشتراک روستایی و مابقی شهری است.
لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد یک شرکت در شهر یاسوج می باشد

      نظرات