نظرسنجی رضایت کسبه از اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری ...
![نظرسنجی رضایت کسبه از اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری انجام شد نظرسنجی رضایت کسبه از اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری انجام شد](https://news.mashhad.ir//parameters/mashhad/modules/cdk/upload/content/news/207271/pik afzali e.jpg)
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ابوالحسن افضلی ضمن اعلام این مطلب، اظهار کرد: با توجه به رسالت شهرداری مشهد در خصوص انجام طرح های نظرسنجی و سوال از شهروندان با هدف رصد اقدامات و فعالیت های حوزه های مختلف مدیریتی شهرداری، هر چهارسال یک بار، شاخص هایی در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۷ تعریف می شود.
وی افزود: در راستای دستیابی به نظرات شهروندان در خصوص حمل و نقل بار درون شهری مشهد در شاخص های نظرسنجی برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۱۳۹۷، شاخص رضایت کسبه از اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه، در دستور کار قرار گرفت.
رییس گروه تحلیل و پردازش اطلاعات شهرداری مشهد در ادامه به استفاده از سامانه موبایلی هنگام اجرای طرح های نظرسنجی نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از سامانه موبایلی در انجام طرح های نظرسنجی، با هدف اعمال صرفهجویی در زمان، کیفیت انجام کار و بالا بردن راندمان کاری و نیز محدودیت های مربوط به پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، مطابق با استانداردهای تعریف شده در سامانه مورد نظر انجام میشود که در طرح نظرسنجی «میزان رضایت شهروندان کسبه از اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری» نیز از سامانه موبایلی استفاده شد.
افضلی در خصوص جامعه آماری طرح نظرسنجی «میزان رضایت شهروندان کسبه از اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری» و شیوه جمع آوری اطلاعات طرح بیان کرد: جامعه آماری این طرح شهروندان کسبه شهر مشهد، بودند و برداشت طبق طرح فنی شاخص مورد نظر با حجم نمونه ۱۰۰ و زمان برداشت اطلاعات اسفند ۹۸ بوده است.
وی اضافه کرد: طبق نتایج بدست آمده در مجموع امتیاز رضایت شهروندان از مولفه های رضایت کنترل ترافیک عبارت است از میزان رضایت از خدمات ناوگان برابر با ۷/۷۲، میزان رضایت از ایستگاه ها برابر با ۷/۶۵ ، میزان رضایت از ارزیابی محدودیت های زمانی _ مکانی برابر با ۷/۶۱، میزان رضایت از شکایات و نحوه برخورد و پیگیری برابر با ۷/۵۳ است.
رئیس گروه تحلیل و پردازش اطلاعات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج بدست آمده از این طرح سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری باید نسبت به اطلاع رسانی بیشتر و موثرتر از قبل اقدامات جدی تری انجام دهد.
شایان ذکر است که ۳۰ شاخص در برنامه عملیاتی ۹۷-۱۴۰۰ شهرداری مشهد مربوط به نظرسنجی است که این شاخصها کیفی بوده و مربوط به پیامد کارهایی است که شهرداری انجام میدهد؛ این موضوع از شهروندان سوال میشود، همچنین نتایج کلیه اقدامات نظرسنجی مزبور در منوی اصلی سایت planning.mashhad.ir بارگذاری شده است.
نظرات