سامانه «شهروندسپاری» پل ارتباطی شهروندان و شهرداری
به گزارش شهریار، یحیی نوحی گفت: با نگرش توسعه محور در ارائه خدمات الکترونیک و سریع به شهروندان و همچنین در راستای ارتقاء رضایتمندی و شفاف سازی به همت و تلاش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کلانشهر تبریز، سامانه شهروندسپاری به عنوان شیوهای نوین در استفاده از فناوریهای روز که امکان ثبت درخواست غیرحضوری، تمامی خدمات حوزه شهرسازی را تحت پوشش قرار می دهد راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: این سامانه همانند یک پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری ایفای نقش می کند و برای کسب اعتماد شهروندان در ارائه خدمات، شاخص های سرعت، امنیت، حفظ حریم خصوصی را سرلوحه کار خود قرار داده است.
نوحی افزود: شهروندان ارجمند برای بهره مندی از خدمات سامانه بایستی ابتدا در سامانه عضو شوند که با ثبت نام در سامانه شهروند سپاری، کد اشتراکی برای ثبت نام کننده تعلق می گیرد، درخواست ها در سیستم ثبت شده و طبق برنامه ریزی منسجم و از پیش تعریف شده، توسط مسئولین بخش های مختلف هدایت می شود، در ادامه برای پیگیری درخواست، کد پیگیری تولید می گردد که این کد بصورت پیام کوتاه و همچنین در کارتابل شخصی به شهروند اطلاع رسانی می شود.
معاون مالی و اقتصادی فاوا ابراز داشت: گردش فرآیندی هر درخواست به نوعی است که کلیه فعالیت های انجام شده بر روی هردرخواست به صورت سیستمی در سامانه ثبت می شود، لذا در هرلحظه درخواست کننده (شهروند) می تواند وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند.
نوحی خاطرنشان کرد: بدین منظور همشهریان محترم می توانند صرفا با مراجعه به سایت citizen.tabriz.ir و ثبت نام در سامانه ی مذکور و دریافت نام کاربری و رمز عبور نسبت به تشکیل پرونده، ثبت درخواست و پیگیری آن به صورت آنلاین اقدام کنند.
وی در پایان تصریح کرد: سامانه مذکور بعنوان پنجره واحد خدمات شهرداری تبریز است که سایر خدمات مرتبط با شهروندان از جمله عوارض خودرو، سامانه ۱۳۷، ملاقات مردمی و... و. از طریق این سامانه سرویس دهی خواهد شد.
کد کاربری در این سامانه، کد ملی شهروندان و رمز عبور شماره تلفن همراه هر شهروند می باشد که می بایست پس از اولین ورود نسبت به تغییر رمز اقدام کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز
نظرات