تبدیل ۵۰ درصد دریچه آب های سطحی منطقه ۴ به پلیمری ضد سرقت / وجود ۳۰۰  ...

تبدیل ۵۰ درصد دریچه آب های سطحی منطقه ۴ به پلیمری ضد سرقت / وجود ۳۰۰ ...

تبدیل ۵۰ درصد دریچه آب های سطحی منطقه ۴ به پلیمری ضد سرقت / وجود ۳۰۰ هکتار اراضی رها در منطقه ۴ مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، غلامرضا غلامی که در ادامه نهضت پاسخگویی، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی تماس های شهروندان بود، با اعلام این خبر افزود: نظارت بر ساخت و ساز ها، پرتکرارترین موضوع درخواستی شهروندان از مدیریت شهری این منطقه در تماس با ۱۳۷ بوده است که در این راستا اقدامات موثری نیز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه گودهای ساختمانی رها و خطری زیادی در منطقه ۴ وجود ندارد و ۳ گود موجود نیز طی یکسال گذشته، با پیگیری این منطقه، ایمن سازی و پرشده است.
ایمن سازی ۳ گود خطری منطقه ۴
شهردار منطقه ۴ مشهد گفت: زمین های رها، یکی از مشکلات این منطقه به عنوان یکی از مناطق پیرامونی مشهد است، در محدوده منطقه ۴ حدود ۳۰۰ هکتار زمین ها رها وجود دارد و یکی از مشکلات این زمین ها، مسائل مالکیتی است، لذا چون این زمین ها مالک مشخصی ندارند، تصمیم گیری و تعیین و تکلیف آنها نیز مشکل است.
غلامی ادامه داد: از سویی دیگر، چون کاربری بیشتر این زمین ها در منطقه چهار که پرتراکم ترین جمعیت مشهد را دارد، خدماتی مانند آموزشی، دانشگاهی، درمانی و ... است لذا مالکان به دلیل عدم صرفه اقتصادی، استفاده کشاورزی از زمین هایشان را ترجیح می دهند.
تبدیل ۵۰ درصد دریچه آب های سطحی منطقه ۴ به پلیمری ضد سرقت
وی خاطرنشان ساخت: پیگیر هستیم تا در حد امکان، طرح این اراضی توسط مشاور عوض شود تا با ایجاد توجیه اقتصادی، هم این زمین ها از حالت رها خارج شود و هم بتوانیم سرانه های خدماتی مورد نیاز منطقه را تامین کنیم.
غلامی گفت: یکی از تماس های شهروندان با ۱۳۷، مربوط به سرقت دریچه کانال های آب های سطحی بود که برای حل این مشکل با استفاده از شرکت های دانش بنیان و دانشگاه صنعتی شریف، تا کنون ۵۰ درصد دریچه های فلزی منطقه را با دریچه های پلیمری غیر قابل بازیافت که ارزش سرقت ندارد تعویض کرده ایم.
وی خاطرنشان ساخت: خوشبختانه، در حوزه مالی نیز وضعیت درآمدهای عمومی منطقه خوب بوده و تا کنون و به صورت روزشمار توانسته ایم حدود ۷۲.۹ درصد از درآمدهای منطقه را محقق کرده و جلوتر از پیش بینی های انجام شده هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات