جلسه کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورا : "ارسال لایحه های اصلاحی بودجه از طرف شهرداری بسیار زیاد است و به بودجه های عمرانی آسیب می زند/ با توجه به نزدیکی زمستان شهرداری پیگیر اورهال ماشین آلات سنگین باشد."

جلسه کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورا : "ارسال لایحه های اصلاحی بودجه از طرف شهرداری بسیار زیاد است و به بودجه های عمرانی آسیب می زند/ با توجه به نزدیکی زمستان شهرداری پیگیر اورهال ماشین آلات سنگین باشد."

جلسه کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورا : "ارسال لایحه های اصلاحی بودجه از طرف شهرداری بسیار زیاد است و به بودجه های عمرانی آسیب می زند/ با توجه به نزدیکی زمستان شهرداری پیگیر اورهال ماشین آلات سنگین باشد."
.
جلسه کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در مورخ 18 آبان در ساختمان شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.
"ارسال لایحه های اصلاحی بودجه از طرف شهرداری بسیار زیاد است و به بودجه های عمرانی آسیب می زند - با توجه به نزدیکی زمستان شهرداری پیگیر اورهال ماشین آلات سنگین باشد."
حجت جذب رییس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از حجم بالای لوایح اصلاحی بودجه ازسوی شهرداری رشت خواستار این شد که در هنگام نوشتن بودجه پیش بینی های لازم در باره تورم و گرانی انجام شود تا هربار با یک لایحه اصلاحی از بودجه مسائل عمرانی و مهم شهری صرف امور جاری نشود.
این عضو شورای شهر بودجه اصلاحی لایحه اورهال ماشین آلات و ایمنی خیابان ها برای برف و باران را بسیار زیاد دانست و نیاز به بررسی بیشتر این ارقام را ضروری دانست.
وی تعمیر ماشین آلات سنگین را متفاوت با ماشین آلات سبک دانست که تعمیرات این ماشین ها طول می کشد و با توجه به نزدیکی زمستان خواستار گزارش کتبی درباره وضعیت اورهال ماشین آلات سنگین شد.
اسماعیل حاجی پور عضو کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه گفت متاسفانه همه ردیف ها دارند دستخوش تغییر می شوند که دلایل مختلفی دارد از جمله عدم تحقق بودجه ، افزایش تورم ، عدم جذب سرمایه گذار و عدم کمک های دولتی که بار سنگینی بر دوش شهرداری رشت گذاشته است.
حاجی پور عنوان کرد که نمی دانم چه دست هایی در شهرداری حاکم است که نمی خواهند بعضی از کارها به درستی انجام شود. به عنوان مثال اجاره دستگاه های صوتی و اسپیس و ... ها که هر کدام هر بار 10 تا 30 میلیون هزینه بر شهرداری تحمیل می کند این در حالی است که شهرداری در این زمینه به ارگان ها و دستگاه های دیگر هم خدمات می دهد! چرا وقتی شهرداری می تواند سیستم های صوتی و اسپیس و ... را یک بار خریداری نماید صد برابر هزینه خرید را در سال هزینه اجاره می کند؟ چه کسانی از این هزینه ها منفعت می برند که مانع خرید این ابزار برای شهرداری می شوند و گویا از اجاره این ابزار و چرخش چند صد میلیونیش سود می برند؟
وی ازطرحی خبر داد که پیمانکاری گیلانی حاضر است تمام ماشین آلات سنگین شهرداری که غیرقابل استفاده شده اند را اورهال نموده و در عوض به اندازه پولی که کارشناس تعیین می کند با شهرداری تهاتر کاری نماید و ماشین آلات را فقط در پروژه های شهرداری استفاده نماید ولی متاسفانه هیچ کس در شهرداری پیگیر بررسی این امر نشده است.
حاجی پور خواستار دریافت ضمانتنامه از رانندگان ماشین آلات شهرداری شد تا نسبت به استفاده درست از این ماشین آلات کم کاری نشود.
فاطمه شیرزاد عضو کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در بحث لجستیک شهرداری رشت هفت سال است که می گوییم و تذکر می دهیم اما هیچ کس توجه نمی کند. بسیاری از ماشین آلات سنگین شهرداری غیرقابل استفاده شده است.
ماشین آلات سبک و سنگین مناطق و نواحی های مختلف شهرداری رشت دچار مشکل هستند و غیر قابل استفاده شده اند و با اینکه در این زمینه بودجه تعریف شده است اما شهرداری توجه نمی کند و هیچ مناقصه و مزایده ای در این زمینه برای اورهال و تعمیرات ماشین ها انجام نداده است.
این عضو شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از اینکه صرف و صلاح شهرداری را رها کرده ایم و فقط تولید هزینه می کنیم خواستار تدبیر و انجام عمل درست و به صلاح شهر مردم از سوی شهرداری شد.
فاطمه شیرزاد کمبود ماشین آلات و تجهیزات لازم برف روبی را برای مقابله با برف های سنگین و بارش های شدید را مشهود دانست و استان گیلان را در این زمینه جزو استان های ضعیف شمرد.
وی از شهردار رشت خواست تا به صورت منطقی و عمل گرایانه برنامه های خود را توضیح دهد و بگوید برای امادگی لازم و پیشگیری و مقابله با این دست حوادث چه برنامه ای در پیش دارد و مشکل ماشین آلات مناطق را نیز چگونه حل خواهد کرد. اقدامات عملی و اساسی در این زمینه شایسته است و باید در جهت ارتقای آمادگی بیشتر شهرداری رشت در مواجهه با برف و باران گام برداریم تا اعتماد دوباره را به شهروندان رشت برگردانیم.
این عضو شورای شهر رشت پیشنهاد داد تا یک تیم خبره تعمیرکار در شهرداری حضور مداوم داشته باشند تا سریعا نسبت به تعمیرات ماشین ها اقدام نمایند و ماشین هایی که برای تعمیرات
به شهرهای دیگر فرستاده می شوند بدون نظارت شهرداری تعمیر می شوند و مشخص نیست چه اقداماتی انجام می شود و چه بلایی بر سر ماشین آلات شهرداری می آید.
محمد حسن عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه گفت که در زمان مهندس مقصودی جلساتی با اداره نقلیه راه و ترابری داشتیم و آن ها اعلام نمودند که تعمیرکار های حرفه ای شان آمادگی دارند به شهرداری رشت در تعمیر ماشین آلات سنگین کمک کنند که حضور آقای نیک فهم در شهرداری می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.
امیرحسین علوی عضو کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت تعداد لوایح اصلاحی بودجه توسط شهرداری را بسیار زیاد دانست و گفت تمام این بودجه هایی که صرف لوایح اصلاحی می شود همگی از بودجه های عمرانی کسر شده و صرف امور جاری می شود و خواستار مخالفت با این لایحه ها ازسوی شورای اسلامی شهر رشت شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات