شبكه برق روستاهاي خسارت ديده ناشي از سيل در كلانشهر اهواز بازسازي شد

شبكه برق روستاهاي خسارت ديده ناشي از سيل در كلانشهر اهواز بازسازي شد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق اهواز، مديرعامل اين شركت بيان داشت: با توجه به خسارات زيادي كه سيل 98 به شبكه برق اين كلانشهر وارد كرد و برنامه ريزي به منظور احداث و بازسازي شبكه برق روستاهاي آسيب ديده و اقدامات پيشگيرانه به منظور جلوگيري از حوادث مشابه اقدامات اساسي جهت حفظ پايداري شبكه در مناطق روستائي حادثه ديده صورت گرفت.
حسن كريمي تصريح كرد: در سيل 98 بخش وسيعي از شبكه برق اين كلانشهر در مسيرهاي روستائي آسيب جدي ديد و در برخي مناطق شهرستان كارون، حميديه، و بامدژ شبكه بطوركامل به زيرآب رفت بطوريكه دسترسي غيرقابل امكان بودو لذاكارشناسان اين شركت ازهمان ابتداي بحران، با حضور در محل و برداشت ميداني از وضعيت شبكه، نسبت به طراحي مناسب براي بازسازي و جايگزيني مسيرهاي جديد اقدامات لازم را انجام دادند.
وي خاطرنشان كرد: در طراحي و احداث شبكه جديد، كاهش فواصل پايه ها، استفاده ازكليدهاي گازي براي افزايش مانور، تغييرمحل عبور شبكه به منظور تسهيل دسترسي، استفاده از اتصالات پرسي جهت كاهش تلفات و بكارگيري بيش از 21 آرايش جديد مهندسي و تقويت شده عبوري، زاويه اي و كششي مورد توجه قرار گرفته است.
كريمي درخصوص تجهيزات بكار رفته در اين پروژه ها افزود: طي عملياتهاي صورت گرفته به منظور بازسازي شبكه هاي آسيب ديده ازسيل، 16كيلومترشبكه با بكارگيري48كيلومترسيم آلومينيومي، تعداد340 اصله پايه بتوني و12 دستگاه كليدگازي مورد استفاده قرار گرفته است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق اهواز در بخش ديگري از سخنان خود افزود: از ديگر اقدامات انجام شده در اين پروژه توجه جدي به مبحث پدافند غيرعامل و افزايش قدرت مانور بوده است كه بدين منظور، امكان تغذيه خطوط از دو مسير نيز فراهم شده است.
وي در ادامه اظهار داشت: محل اين طرحها روستاهاي مسيرتصفيه شكر تا بامدژ واقع درشمالغرب اهواز، حاشيه رودخانه دز و كارون، روستاهاي حاشيه رودخانه كرخه واقع درشهرستان حميديه، و همچنين روستاهاي مسيركوت امير تا جنگيه از توابع شهرستان كارون و روستاهاي شهرستان باوي بوده است.
حسن كريمي در پايان گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر هشتاد ميليارد ريال از محل اعتبارات ماده10قانون تنظيم مديريت بحران استان به اجرا و بهره برداري رسيده است و ادامه كار به منظور بازسازي كامل شبكه از محل اعتبارات داخلي شركت در حال انجام است.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات