بازنگری و تدوین شرح وظایف برای شهرداری مشهد پس از گذشت ۱۰ سال

بازنگری و تدوین شرح وظایف برای شهرداری مشهد پس از گذشت ۱۰ سال

بازنگری و تدوین شرح وظایف برای شهرداری مشهد پس از گذشت ۱۰ سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، هدی پیروی در خصوص کتاب «شرح وظایف پست های شهرداری مشهد (ستاد و مناطق) مصوب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور» اظهار کرد: با توجه به تاثیر عمیق و محوری ساختارهای تشکیلاتی به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم و حیاتی بهره وری و تعالی سازمانی، شهرداری مشهد با بررسی تغییرات بوجود آمده ناشی از پیاده سازی ساختار جدید، متناسب با نیازهای کنونی سازمان های خدمات محور در نظر داشت تا نسبت به تدوین و به روزرسانی شرح وظایف واحدها و پست های سازمانی، با هدف ارتقا یکپارچگی، انسجام و شفافیت ماموریت ها، وظایف، خدمات، اقدامات، فعالیت ها و گام ها در تمامی سطوح سازمانی اقدام کند.
وی افزود: پیرو ابلاغ ساختار توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، پس از گذشت ۱۰ سال از ساختار قبلی شهرداری مشهد، شرح وظایف طبق قانون شهرداری ها برای ستاد و مناطق بازنگری و تدوین شد. این فرآیند با مشورت حوزه های اجرایی و جلسات کارشناسی متعدد انجام و در نهایت شرح وظایف تا سطح کارشناسی برای ۲۵۵۴ پست تدوین شد.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد بیان کرد: طبق ساختار مصوب سال ۹۷، شرح وظایف ستاد در سطوح معاونت، دفتر/ اداره کل، اداره/ گروه، امور و کارشناس تنظیم شده است. همچنین در مناطق شرح وظایف در سطوح مدیر منطقه، معاون، رئیس اداره و کارشناس تهیه و تنظیم شده است.
پیروی در خصوص تالیف کتاب «شرح وظایف پست های شهرداری مشهد (ستاد و مناطق) مصوب سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور» بیان کرد: اصلاح و به روز رسانی وظایف واحدها با توجه به مستندات موجود و تغییر ساختار و به تبع آن تغییر شرح وظایف برخی حوزه ها، تکمیل فرآیند طراحی تشکیلات تفصیلی شهرداری از طریق تعیین شرح وظایف پست های سازمانی و آگاه کردن مستخدمین از حدود وظایف و مسئولیت های محوله در پست یا شغل مورد تصدی از جمله اهداف تدوین این کتاب است.

حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات