حجم ورودی مخازن آب سدهای استان نسبت به سال گذشته حدود 6 میلیون...

مهندس اسماعیل افشاری،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در گفت و گوی تلفنی با خبر 20 شبکه اشراق در خصوص میزان آب ورودی سدها و وضعیت دشت های استان گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،افشاری با اشاره به ممنوعیت 5 دشت از 7 دشت استان زنجان بدلیل افت سطح آب زیرزمینی در این دشتها، اظهارداشت:از ابتدای سال 99 تاکنون 66 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه شده است وتعهد این شرکت تا پایان سال 350 حلقه است که در صورت همکاری سایر دستگاههای ذیربط و با توجه به برداشت محصولات زراعی مابقی این چاهها نیز قابل انسداد می باشد.

وی به جمع آوری روانابها و مهار سیلابهای فصلی از طریق احداث سد و تغذیه مصنوعی دشت ها در استان،اشاره کرد و تصریح نمود:سدهای؛ تهم،گلابر،کینه ورس وتالوار، روانابهای محدوده جغرافیایی خود را جمع آوری می کنند و در صورت تکمیل سدهای مشمپا و مراش و بلوبین می توان گفت حداکثر استفاده و بهره برداری را می توان از روانابهای حاصله از بارشهای فصلی در استان به ثمر رساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،افزود:از کشاورزان و بهره برداران و آحاد مختلف مردم استان انتظار می رود با توجه به شروع سال آبی کم بارش و تغییر نوع بارشها از برف به باران، حداکثر صرفه جویی را در مصرف آب در بخش های مختلف انجام دهند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات