شهردار یزد در وبینار گروهی...

شهردار شهر جهانی  یزد در وبینار گروهی تبادل تجربیات دو کشور ایران و اندونزی  دو دوره آموزشی داخ بَن و آموزش شهروندی مدیریت پسماند به کسبه شهر را به عنوان  دو تجربه ای یاد کرد که در راستای شهر دوستدار کودک  در یزد اجرا شده و جوایز الهام بخش را در این زمینه کسب نموده است.

جمال الدین عزیزی در وبینار گروهی تبادل تجربیات دو کشور ایران و اندونزی در زمینه  پروژه های شهرهای دوستدار کودک  که با محوریت  وزارت کشور و دفتر ریاست جمهوری، امروز سه شنبه  بیست و هفتم آبان ماه برگزار گردید، دو پروژه اجرا شده در شهر یزد را که هر دو جوایز الهام بخش شهر دوستدار کودک را دریافت کرده اند، ارائه نمود.

شهردار شهر جهانی یزد از دوره آموزشی داخ بَن  که دوره خلاقیت با نقاشی است و توسط  مدرسه  کارآفرینی ـ اجتماعی شِسِرپو با پیام "هنر برای کودکان" اجرا شد، به عنوان اولین پروژه نام برد و نحوه اجرای آن را این گونه بیان کرد که در بافت تاریخی یزد و با استفاده از نقاشی، ارتباط مناسب و صمیمانه ای بین کودکان شهر و کودکان مهاجر شکل گرفت.

عزیزی گفت: این پروژه در فضای باز محلات بافت تاریخی یزد اجرا شد به طوریکه در این بافت، کودکان مهاجر که عمدتا افغانی هستند در کنار کودکان شهر یزد و در بستر نقاشی، هم خلاقیت خودشان را بروز دادند و هم باعث شدند ارتباط خوب و صمیمانه تری بین کودکان برقرار شود.

وی تأکید کرد: بدون شک تمامی کودکان با هر نژاد و جنسیتی حق دارند دوست بدارند و دوست داشته شوند و باید بیاموزند که به تمام مردم جهان عشق بورزند و این تیم دنبال حل چنین موضوعی بود که خوشبختانه به آن دست یافت و به کودکان یکدلی، مدیریت، کارگروهی و خلاقیت را با استفاده از این تکنیک آموزش داد.

شهردار یزد همچنین ایجاد خودباوری در کودکان برای خلاق بودن و پیدا کردن راه حل  مشکلات، بودن در کنار یکدیگرو کمک به هم بدون اهمیت دادن به نژاد و قومیت، ایجاد شادی و انگیزه در کودکان، مسئولیت پذیری و همکاری در راه اندازی هر دفعه آن کلاس ها و اهمیت داشتنِ محیط  تمیز را از نتایج مهم این طرح بر شمرد که در کودکان به وضوح قابل مشاهده بود.

جمال الدین عزیزی  پروژه آموزش شهروندی مدیریت پسماند به کسبه شهر یزد را دومین پروژه اجرا شده در زمینه شهر دوستدار کودک عنوان کرد که با همکاری مدرسه گندمک و حوزه خدمات شهری شهرداری به مرحله اجرا درآمده است.

وی در توضیح چگونگی اجرای این پروژه گفت: پس از آشنایی و آموزش کودکان با مسائل مختلف محیط زیست از قبیل تفکیک زباله و موضوعات مرتبط با آن، در مرحله میدانی نکات تفکیک پسماند، ساعت بیرون گذاشتن زباله های خشک ومواردی از این قبیل، با مراجعه کودکانی که آموزش دیده بودند به 350 کسبه و مغازه دار در سطح شهر ضمن اهدای گلدان گل و پکیج هدیه به آنها و تبریک سال نو، آموزش داده شد.

عزیزی آگاهی کودکان با مدیریت و تفکیک پسماند و آشنایی با وظایف و خدمات شهرداری در بخش های مختلف و همچنین جلب علاقه کودکان برای مشارکت در بهبود شرایط شهر را از اهداف این طرح برشمرد.

شهردار شهر جهانی یزد همچنین از افزایش حس خودباوری و اعتماد به نفس در کودکان، رضایت و خشنودی کودکان برای مشارکت در شهری تمیزتر و تمرین و آموزش کار گروهی توسط کودکان را ازنتایج مهم این طرح عنوان کرد.

علاوه بر این عزیزی یادآور شد شهر یزد به عنوان شهر دوستدار کودک پروژه های زیاد و متنوعی دردست اقدام دارد که امیدوارم آن پروژه ها هم بتوانند تأثیر خوبی در ارتقاء سطح شهر به عنوان شهر دوستدار کودک داشته باشند.

لازم به یادآوری است  شهر یزد به همراه 11 شهر دیگر ایران به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک انتخاب شده اند که در این راستا فعالیت نموده و در مسیر قوانین و شرایط  تعریف شده گام بردارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات