چپ گرد دلگشا با توان فنی و مهندسی بسیار خوب سازمان عمران شهرداری شیراز احداث شده است
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، «سعید نظری» سهشنبه ۲۷ آبانماه در آیین افتتاح چپگرد دلگشا ضمن قدردانی از سازمان عمران، معاونت فنی و عمرانی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و شهرداری منطقه ۳ و پلیس راهور، اظهار کرد: تا پیش از احداث تقاطع دلگشا و پل کابلی در ناحیه ۳ شهرداری شیراز شاهد ترافیک نبودیم؛ اما متاسفانه با احداث پل کابلی، ترافیک معابر مرکزی شهر همچون خیابان لطفعلی خان زند و میدان غدیر به این بولوار منتقل شده است.
وی ورود ترافیک به منطقه ۳ را دغدغه جدی مدیریت شهری اظهار کرد و ادامه داد: تا پیش از این، بولوار پیرنیا با وجود چندین نمایندگی خودرو، پمپ بنزین و پمپ گاز ترافیک نداشت، درحالیکه امروز بهویژه با وجود ترمینال شهید کاراندیش با عنوان یکی از مهمترین پایانههای مسافربری و گردشگرپذیر شیراز با بحران در این بولوار مواجه هستیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: دلنگرانی که راجع به سازه دلگشا وجود داشت، برای تقاطع جام جم نیز وجود دارد که در فاصله حدود یک و نیم تا دو کیلومتر امکان عبور و مرور عابر پیاده در عرض بلوار هفت تن وجود ندارد و حتی اگر پل عابر پیادهای نیز احداث شود باز هم منطقه گردشگری دلگشا و فضاهای مسکونی اطراف این پل دچار تنگنا میشوند، چرا که از اساس نقش عابر پیاده در این پروژه دیده نشده است.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: سازه تقاطع دلگشا یکی از بهترین و بی عیب ترین تاسیسات شهری است که توسط متخصصان شهر و سازمان عمران شهرداری شیراز احداث شده و قابل تقدیر است اما این توان فنی باید با مطالعات شهرسازی و ترافیکی در دیگر سازههای آتی همراه شود.
وی تاکید کرد: همین دغدغهها در خصوص منظر شهری و توجه به عبور عابر پیاده و مسائل زیست محیطی و گردشگری وجود دارد.
نظری همچنین به برخی پرسشهای شهروندان در فضای مجازی در خصوص عدم اجرای پلها و پروژههای بزرگ مقیاس اشاره و تصریح کرد: در پاسخ باید گفت که پروژههای بزرگ در این دوره از شورا و شهرداری، کمتر از دوره قبل نیست اما انتظار داریم اطلاعرسانی بهتری در این حوزه صورت گیرد تا شهروندان نیز از اجرا و احداث پروژههای بزرگ در شهر، مطلع شوند. لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز
نظرات