شیوه جدید مشتری یابی در معاملات مسکن
امروزه اسم بردن از آرشیتکتهای بنام در آگهیهای فروش و همچنین پیشفروش واحدهای مسکونی، در بازار مسکن از سوی مشاوران املاک باب شده است.
در بین آن دسته از فایلهای فروش و پیش فروش واحدهای مسکونی که دلالان بازار مسکن از نام بردن آرشیتکتها سعی برای مشترییابی دارند بیشتر بر فایلهایی فعالیت میکنند که آرشیتکت آنها غیرایرانی باشند یا اینکه حداقل بومی یعنی تهرانی نباشند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) برخی از بنگاهداران مسکن در این باره معتقد هستند که اغلب خریدارانی که در بازار مسکن قصد خرید دارند معمولا از فرصتی که دارند نهایت استفاده را میکنند تا واحدهای بیشتری را بازدید کنند تا با کمترین یا ارزندهترین قیمت بتوانند واحدی با حداکثر امکانات و بهترین کیفیت را خریداری کنند که خوش نقشه بودن، یکی از گزینههایی است که اکثر خریداران به آن توجه دارند و واحدهایی که توسط آرشیتکتهای خارجی یا آرشیتکتهای دیگر شهرها طراحی میشوند، بیشتر مورد پسند خریداران برای بازدید واقع میشوند زیرا اسم بردن از این دسته از آرشیتکتها، متقاضیان در بازار مسکن را برای بازدید وسوسه میکند تا خریداران بتوانند مقایسهای بین سلیقه آرشیتکتهای غیرایرانی و ایرانی داشته باشند.
ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی از آگهیهای پیشفروش و فروش واحدهای مسکونی که مشاوران املاک به آرشیتکت آنها اشاره کرده نیز پرداخته که بدین شرح است:
تعدادی واحد مسکونی با متراژهای مختلف ( ۳۸۵، ۴۳۰ و ۶۱۰ متر مربع ) در منطقه زعفرانیه که توسط «آرشیتکت آلمانی بنام دنیا» طراحی شده به بازار پیش فروش معرفی شده است. ارتفاع سقف این واحدها ۸۰/۴ متر است و خریداران میتوانند از امکاناتی همچون سه استخر سرپوشیده و سالنهای ورزشی چند منظوره بهره مند شوند.
از سوی دیگر در منطقه گیشا، یک واحد مسکونی ۱۱۴ متر مربعی نوساز که نقشه و متریال آن توسط سازنده بنام از بلوچستان تهیه شده است به بازار فروش عرضه شده است.
علاوه براین یکی از فعالان بازار مسکن با عنوان: «نوروز ۹۱ در آپارتمان نوساز»، به خریداران پیشنهاد خرید یک واحد مسکونی ۱۲۵ متری در خیابان امیرآباد شمالی را داده است و عنوان کرده: مهندسی واحد مذکور توسط یکی از سازندههای خوشنام تهران انجام شده است.
دنیای اقتصاد
نظرات