ممنوعیت تغییر کاربری بخشی از اراضی بلوارهای نارنجستان، صنعت و قطب راوندی

ممنوعیت تغییر کاربری بخشی از اراضی بلوارهای نارنجستان، صنعت و قطب راوندی

ابوالفضل اسدزاده در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک با بیان اینکه شهروندان قبل از هرگونه خرید و فروش اراضی و املاک باید از شهرداری منطقه استعلام بگیرند، تصریح کرد: برخی اراضی بزرگ انتهای بلوار نارنجستان که به وراث یا اقوام مالک واگذار شده، بدون قواعد شهرسازی به صورت قطعات کوچک مقیاس تفکیک و به وفور فروخته می شود و این در حالی است که کاربری این زمین ها غیر مسکونی است یا به علت متراژ کم قابلیت صدور پروانه ساخت وساز ندارد.

▫️وی افزود: طرح جامع شهرسازی اراضی انتهای بلوار صنعت محدوده حریم رودخانه حیدر را دارای محدودیت ساخت و ساز دانسته و طبق ابلاغ اداره راه و شهرسازی بخشی از این زمین ها به عنوان اراضی دارای سند دولتی یا ملی ممنوعیت ساخت و ساز یا تغییر کاربری دارد.

▫️اسدزاده با اشاره به تفکیک غیرقانونی باغات و مزارع در بلوار قطب راوندی اذعان داشت: در ناحیه راوند برخی مالکین باغات و مزارع را به صورت غیرقانونی تفکیک می کنند و این در حالی است که به علت ممنوعیت تغییر کاربری پروانه ساخت و ساز صادر نمی شود.

▫️معاون معماری و شهرسازی منطقه پنج شهرداری افزود: بخشی از این بافت های حاشیه ای راوند، مهاجرنشین است و عمدتا از شهرهای مجاور یا اتباع بیگانه در آن سکونت دارند که در طولانی مدت باعث بروز مشکلات فرهنگی اجتماعی می شود.

▫️اسدزاده اضافه کرد: همچنین گاهی اراضی کشاورزی راوند به صورت غیرقانونی به متراژهای 500 مترمربع تفکیک و به عنوان ویلای خصوصی تغییر کاربری پیدا می کند که شهربانان ستاد انضباط شهری مرتبا در حال گشت زنی و اقدام قانونی یا ارجاع موارد به کمیسیون ماده صد جهت دریافت صدور حکم قطعی تخریب برای تغییر کاربری ها هستند.

▫️وی تصریح کرد: انتهای بلوار صنعت در محدوده مقابل پارک آیه الله مدنی با داشتن مصوبات و مجوز ساخت و ساز با بافت مسکونی به صورت آپارتمانی مناسب برای سرمایه گذاری یا ساخت و ساز مالکین می باشد.

▫️اسدزاده با اشاره به آمار بالای مراجعات پرونده ها به کمیسیون ماده صد به عللی مثل ناآگاهی از مقررات و یا تمکن ضعیف مالی افراد خاطرنشان کرد: در صورت ناهماهنگی و عدم رعایت اصول استحکام بنا صدور رای تخریب به صورت صددرصد اجرا می شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات