محبوسی داخل منزل و آسانسور رایج‌ترین علت حادثه برای کودکان کاشانی

محبوسی داخل منزل و آسانسور رایج‌ترین علت حادثه برای کودکان کاشانی

روح الله فدایی در گفتگو با برنامه #صبح_سیلک با بیان اینکه در هفت ماه ابتدایی سال جاری، 143 کودک زیر 12 سال کاشانی در حوادث رخ داده نجات یافته اند، تعداد پسرهای نجات یافته را 69 نفر و تعداد دختران را 74 نفر ذکر کرد.

▫️وی با اشاره به فعالیت ها و چشم انداز بلندمدت سازمان آتش نشانی برای ارایه آموزش های ایمنی به کودکان و نوجوانان به عنوان حافظان ایمنی در خانه و خانواده ها خاطرنشان کرد: متاسفانه در جامعه امروز بواسطه تک فرزندی برخی خانواده ها، والدین در مقاطع زمانی مجبور به تنها گذاشتن کودک در منزل می شوند که اگر فضای خانه ایمن نباشد، بروز فعالیت های خطرپذیری کودکان بالا خواهد بود.

▫️فدایی با تاکید بر ضرورت رفع شرایط خطرپذیری خانه و ایمن سازی محل بازی کودکان افزود: برای تامین ایمنی کودکان در منزل، فضاهای مختلف خانه از ورودی تا راه پله ها و پذیرایی باید از هر نوع خطر ایمن باشد و وسایل خطرپذیری مثل اجاق گاز، چرخ گوشت، کارد و چاقو،  بلوریجات، شیشه، کبریت، فندک، اتو، کتری برقی، سشوار و... هرگز نباید در اختیار آنان قرار گیرد.

▫️سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری رفع نواقص قفل درب های فضاهای داخلی خانه را  یک ضرورت برشمرد و تصریح کرد:  درب اتاق خواب منازل و هیچ درب ورودی نباید گیر داشته باشد و هیچ گاه کلید نباید روی آن باشد تا کودک آن را قفل کند و محبوس شود.

▫️وی به انتقاد از سهل انگاری های برخی والدین در تنهاگذاشتن کودکان در خودروها پرداخت و گفت: علاوه بر ایمن سازی محیط بازی کودکان در منازل، نباید آن ها را در خودرو  بخصوص هنگام روشن بودن آن تنها گذاشت که این نوع سهل انگاری ها خطرساز است.

▫️فدایی لزوم نظارت والدین بر محیط بازی کودکان در بیرون منازل را یادآور شد و افزود: خطر سقوط در گودال یا چاه های جاذب ساختمان های در حال ساخت یا نیمه کاره و تصادف با خودرو بخصوص در تاریکی شب از این نوع تهدیدها است.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات