همزمان با هفته بسیج؛ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مهمترین فعالیت های این پایگاه  بسیج را تشریح کرد

همزمان با هفته بسیج؛ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مهمترین فعالیت های این پایگاه بسیج را تشریح کرد


همزمان با هفته بسیج؛ رزمنده بسیجی دکتر محمد ولید مغربی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مهمترین فعالیت های بسیج این پایگاه را تشریح کرد.

به گزارش«پارما» به نقل از پایگاه مقاومت بسیج اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ، به عنوان اولین سوال ضمن معرفی خود در مورد رده فعالیت خود توضیح دهید ؟

محمد ولید مغربی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل حفاظت محیط زیت استان اصفهان زیر نظر حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید آوینی می باشم که سال هاست در خدمت بسیجیان محیط زیست استان و سایر بسیجیان می باشم.دلیل این که نام حقیر در لوح نورانی شجره طیبه بسیج ثبت شده عنایت خداوند متعال و دعای خیر والدین مومن و پرهیزکارم بوده است .

در مورد تاریخچه بسیج توضیحاتی ارائه کنید؟

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 و شرایطی که جامعه داشت بنابر دستور و فرمان حضرت امام سازمان بسیج مستضعفین شکل گرفت که در آن زمان بنابر نیاز های آن دوره که بیشتر نظامی بود این سازمان تازه تاسیس به فعالیت های نظامی می پرداخت و بسیج در زمان جنگ هم بسیج حضور پرشور داشت و بعد از زمان جنگ هم بنابر نیازی که داشتیم در جامعه کم کم فعالیت های بسیج روی دیگری به خود گرفت و بیشتر در بحث فعالیت های مذهبی و فرهنگی می باشد که بنابر دستور مقام معظم رهبری بیشتر به مقابله با جنگ نرم می پردازد . در کنار آن نیز فعالیت های نظامی را نیز انجام می دهد.

وی مهمترین وظیفه بسیج را در حال حاضر مبارزه با امریکا و استکبار جهانی دانست و تاکید کرد: بنده مهمترین وظیفه را در حال حاضر مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی تا صدور انقلاب اسلامی در سراسر جهان می دانم.این رزمنده 8سال دفاع‌مقدس خاطر نشان کردند: بسیجی‌ها باید با رفتار و اخلاق و کردارشان دلهای آحاد مردم را مجذوب اسلام، ولایت و ارزش‌ها اسلامی نمایند و این جزء با خود سازی و تقوای الهی و اطاعت محض از ولی فقیه و رهبر بزرگوار میسر نیست .

در خصوص شرایط جذب بسیج مطالبی را بیان کنید ؟

الحمدلله تا امروز شرایط خوبی را ما در بحث جذب داشتیم ، خب با توجه به صحبت امام نسبت به تشکیل ارتش بیست میلیونی ما اگر بیست میلیون جوان داشته باشیم باید به همان مقدار بسیجی داشته باشیم . به نظر من بسیج باید کمی رویکرد خود را نسبت به جذب تغییر دهد باید با مسائل روز جامعه پیش رفت . ما مسائلی که خودمان در بحث جذب اجرا کردیم چندین طرح مختلف بوده است .

کسانی که حضوری بسیجی بودند و اما شناسنامه ای بسیجی نبودند را ساماندهی و جذب کردیم و چارت بندی آنها را درست کردیم . در بحث جذب نوجوانان شروع به برنامه های متعدد کردیم . برنامه های متنوعی که برای آنها گذاشتیم.

ولید مغربی گفت: در بخش دیگری از این گفتگو دستاوردهای پایگاه مقاومت محیط زیست را مدیون زحمات بسیجیان این پایگاه خواند و گفت: بحمدالله اکثر قریب به اتفاق پایگاهای مقاومت بسیج در شهرستان ها فعالیتهای بسیار خوبی دارند هم به لطف خدا و با تلاش برادران بسیجی از رده های موفق بسیج بوده که کسب عنوان نمونه استان و چندین مرتبه برتر ی در این راستا بوده است . .

در مورد برناهای صالحین و فرهنگی مطالبی را بیان کنید ؟

در بحث صالحین پایگاه ما حدود 3 حلقه فعال داریم که برخی حلقه عام هست و برخی حلقه خاص که اکثر جلسات آنها انجام می شود. صالحین رو متنوع انجام می دیم در قالب حلقه های ورزشی و فرهنگی و اردویی و سایر برنامه ها و از امکانات خود مثل تنیس و فوتبال دستی و بازیهای رایانه ای و تفنگ بادی برای تمرین تیر اندازی و گرفتن وقت سالن برای فوتسال .

آیا برنامه های ویژه و خاصی دارید ؟

دیگر فعالیت هایی که ما در بسیج به جز برنامه های ابلاغی داریم .طرح مسابقات شور حسینی را که سه سال هست که آن را انجام می دهیم. ما با داشتن برنامه های متنوع در طول سال توانستیم افراد زیادی را به پایگاه جذب کنیم،مثلا در هفته بسیج با سرکشی به خانواده شهدا ارتباط خود را با این بزرگواران امتداد دادیم.

ولید مغربی گفت :حضور در فضای مجازی را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و تاکیدکرد: حضور در فضای مجازی و اینترنت در دنیای حاضر برای اطلاع‌رسانی و اعلام مواضع و بیان دیدگاه‌های ارزشی ضرورتی اجتناب ناپذیر هست .

وی در ادامه گفت: امروز همگان از این امکان برای ارائه نظرات و برنامه‌ها و انتقال پیامهای خود بهره می گیرند و ورود پایگاه بسیج به این موضوع را می توان جهادی دیگر در عرصه نبرد نرم عنوان کرد که نیاز مهمی بوده و باید روز به روز از نظر کمی و خصوصا کیفی ارتقاء یابد.

این رزمنده هشت سال دفاع‌مقدس افزود: در مورد حمایت از این اقدام یک نکته عرض کنم و اینکه فرهنگ ما بسیجی‌ها‌، فرهنگ عاشورایی یعنی با کمترین امکانات و با کمترین تعداد باید بر بالاترین تجهیزات و بیشترین نیروی دشمن غلبه نمود و با مدد الهی پیروز شد بنابرین با اتکا به توانمندی‌های خود این کار را شروع کرده و ان شاء‌الله دنبال خواهیم کرد .

وی جایگاه بسیج را در نزد پروردگار رفیع و عالی مرتبه دانست و اغان کرد: وقتی حضرت امام خمینی (ره) بر بازوان بسیجی‌ها بوسه می‌زند و از خداوند می خواهند با بسیجیانش محشور شوند و وقتی رهبر عزیزمان، خالصانه خود را بسیجی می دانند و بسیجی‌ها را فرزندان عزیز خود می نامند، من و امثال ماها نمی توانیم در تمجید از بسیجی ها کلامی بگوئیم فقط باید از خدای مهربان مسئلت نمائیم که خادم صادق برای لشکریان مخلص خدا باشیم و خودمان هم قطره‌ای از اقیانوس بسیج باشیم .

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس ضمن تشکر از رده‌های مختلف فرماندهی سپاه استان برای همکاری‌های به عمل آمده با این پایگاه اظهار کرد: بحمدالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان بزرگوار آن در حد مقدورات به همه رده های بسیج کمک می کنند.

وی گفت:  جا دارد از مساعدتهای سردارسرتیپ پاسدار فد ا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) ، جناب سرهنگ اصلانی فرمانده بسیج ادارات کل استان  و بردار بزرگوار قدوسی فرمانده حوزه مقاومت ادارات کل شهید آوینی و سایر عزیزان تشکر ویژه داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات