رهبر: هزینه ساخت مسکن ایرانی در سوریه متری ۲۸۰ دلار صرف نمی‌کند

رهبر: هزینه ساخت مسکن ایرانی در سوریه متری ۲۸۰ دلار صرف نمی‌کند

http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به اینکه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی در کشورهای ونزوئلا و عراق ۵۰۰ دلار است، گفت: پیشنهاد سوریه برای ساخت مسکن در آن کشور حدود ۲۸۰ دلار است در حالیکه قیمت پیشنهادی ایران به آنها کمتر از ۴۵۰ دلار نخواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد رسمی سوریه به ایران برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در این کشور به مرحله امضای قرارداد رسید یا خیر افزود: هنوز قرارداد ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در سوریه در حال بررسی است چرا که وزیر مسکن و آبادانی سوریه از ایران و شهرهای جدیدی که مسکن مهر در آنها در حال احداث است بازدید کردند.

انبوه سازان برای بررسی قیمت و موقعیت محلی به سوریه می روند

وی ادامه داد: حال بعد از بازدید طرف سوری این بار نوبت طرف ایرانی و انبوه سازان است که با حضور در سوریه و بررسی قیمت‌های مسکن و موقعیت محلی، قیمت تمام شده مسکن را استخراج و به آنها پیشنهاد دهد.

رهبر در پاسخ به این سؤال که آیا طرف سوری همچنان بر سر قیمت ۲۸۰ دلار برای هر مترمربع تأکید دارند، گفت: مطمئنا ساخت مسکن با این قیمت برای انبوه‌سازان ایرانی به صرفه نیست بنابراین باید بررسی ها و آنالیزها تمام و سپس قیمت‌ها ارائه شود و چنانچه موافقت شد قرارداد امضاء شود.

ساخت مسکن در ونزوئلا و عراق متری ۵۰۰ دلار

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان در خصوص اینکه رقم پیشنهادی ایران برای ساخت مسکن چه عددی است، گفت: رقم پیشنهادی ایران مطمئنا کمتر از ۴۵۰ دلار برای هر مترمربع نخواهد بود چرا که قیمت ساخت مسکن در ونزوئلا در حد ۵۰۰ دلار است.

 

 

    نظرات