احیای دریاچه ارومیه افتخار دولت است /طرح جامع ۱۸ تالاب رو به اتمام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمدرضا لاهیجان زاده در اختتامیه دومین جشنواره محصولات و ایده‌های نوآورانه که امسال به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت:  طرح حفاظت از تالاب‌ها با همکاری ارگان‌های بین‌المللی در سازمان محیط زیست از سال ۸۴ آغاز شد، در آن زمان توانستیم سه تالاب را احیا کنیم اما امروز، طرح جامع ۱۸ تالاب رو به اتمام است.

لاهیجان زاده گفت: حدود شش سال قبل با دریافت کمک‌های بین‌المللی اولیه و دریافت کمک مالی از دولت ژاپن برنامه‌ها در خصوص دریاچه ارومیه آغاز شد و احیای  آن افتخاریست که با همت دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برخی کارشناسان معتقد بودند که احیای دریاچه ارومیه دیر شده است اما تدابیر و برنامه‌های خوبی که با همکاری تمامی وزارت‌خانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی با سازمان محیط زیست انجام شد، توانستیم دریاچه ارومیه ‌را در مسیر احیا پیش ببریم که تا بهمن‌ سال جاری پروژه‌های زیر ساختی مربوط به احیا تالاب افتتاح می‌شوند.

وی با تاکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور، اظهار کرد: فعالیت‌های انجام شده به منظور احیای دریاچه ارومیه منجر به اشتغال ۳۵۰ نفر  در مباحث مربوطه، آموزش ویژه ۷۵۰ نفر از زنان روستایی و اشتغال ۵۰۰ نفر از آنان از طریق صندوق خرد اعتبارات روستایی شد که می‌توان گفت این نوع فعالیت ما به نوعی الگو تبدیل شده است.

لاهیجان زاده ادامه داد: یکی از مهم ترین دستاورد های دولت آگاهی بخشی جوامع محلی بوده که برای همین منظور، جشنواره محصولات و ایده‌های نوآورانه برای جذب شرکت‌های دانش بنیان و مشارکت مردم شکل گرفت. همچنین این جشنواره از سال ۹۸ شروع به کار کرد و ۷۰ ایده به این جشنواره راه یافتند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات