بومی‌سازی صنایع «های تک» در گرو تعامل بهینه با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آب و برق

بومی‌سازی صنایع «های تک» در گرو تعامل بهینه با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آب و برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی میرنژاد" با بیان این مطلب افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، بازار صنعت آب و برق در کشورهای همسایه، مخصوصاً در بخش تولید ملزومات و محصولات صنعت برق مطلوب است و به این ترتیب ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق، سهم خوبی در تامین نیاز تجهیزات و کالای برق کشورهای منطقه ایفا کند.
عضو کارگروه ملی ساخت داخل صنعت آب و برق، ضمن اشاره به زیرساخت قوی این صنعت در کشور اظهار داشت: روند مطلوب بومی‌سازی بسیاری از صنایع «های تک» بیانگر ظرفیت‌های خوب موجود در کشور است که البته هنوز امکان بهره برداری بیشتر با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد.
وی، هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی به پروژه‌های مورد نیاز کشور و همچنین بازارهای هدف را در تسریع رشد صنایع آب و برق موثر دانست و افزود: وزارت نیرو با وجود مشکلات پیش رو، به‌ویژه در سال‌های اخیر توانسته است در افتتاح پروژه های مختلف، عمق بخشی به فرآیند بومی سازی، حمایت از ساخت داخل، صادرات خدمات و محصولات صنعت آب و برق به خارج از کشور عملکرد مطلوبی داشته باشد.
میرنژاد با اشاره به فرصت مطلوب ورود صنعت کشور به نسل چهارم که توسعه R ;D و واحدهای تحقیق و پژوهش را بیش از پیش ضروری می‌سازد، اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های مدرن ضرورتی است که باعث ماندگار شدن ایران در صنایع و تولید داخل و حضور موفق در بازارهای منطقه خواهد شد.
وی حمایت از استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی را بهترین اقدامی ذکر کرد که می‌تواند پتانسیل‌های کنونی کشور در بخش صنعت، به‌ویژه صنعت پایه و ساختاری «آب و برق» را به مرحله بالفعل درآورد.
به گفته میرنژاد، هنوز ظرفیت‌های خالی بسیاری در کشور موجود است که شرط بهره وری مطلوب از آن، ایجاد یک حلقه ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی است تا علاوه بر ایجاد اشتغالزایی، امکان رونق تولید و توسعه صادرات را بیش از پیش فراهم سازد.
میرنژاد احیای شرکت مادرتخصصی «ساتکاب» را یکی از فرصت‌هایی ذکر کرد که در این راستا صورت گرفته و به این ترتیب امید است با این رویکرد، شاهد آسیب‌پذیری کمتری در سطح کلان و جزء، ناشی از نبود حلقه ارتباطی بین دولت و بخش خصوصی باشیم.
به گفته وی کاهش تعارضات بین سازمان، به‌ویژه در سازمان‌های دولتی و خصوصی، از مزایای ایجاد حلقه رابط بین دولت و بخش خصوصی خواهد بود که به تعاملات اقتصادی و رشد صنایع در کشور و نیل به اهداف از پیش تعیین شده منجر خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات