«پسماندسوزی» در مرزهای شهرستان‌های استان تهران

«پسماندسوزی» در مرزهای شهرستان‌های استان تهران

علیرضا فاضلی در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت معضل پسماندسوزی در شهرستان بهارستان اظهارکرد: معضل مربوط به پسماندسوزی بیشتر در محدوده‌های مرزی بهارستان با شهرستان‌های دیگر از جمله شهریار، رباط کریم و اسلامشهر اتفاق می‌افتد و به‌صورت متداول و توسط واحدهای خاصی در داخل بهارستان صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: پسماندسوزی داخل شهرستان بهارستان به‌صورت‌ جزئی و توسط معتادان و ضایعاتی‌ها برای جداسازی سیم موجود داخل لاستیک و کابل‌هایی که پوشش پلاستیکی دارند، انجام می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه بیشترین موارد پسماندسوزی در مرزهای مشترک میان شهرستان بهارستان با اسلامشهر، شهریار و رباط کریم اتفاق می‌افتد، گفت: معضل پسماندسوزی در مرزهای شهرستان را باید به‌صورت استانی حل شوند و پیگیرحل آن هستیم اما می‌توان گفت که به‌دلیل گشت‌های شبانه‌روزی همکاران ما معضل پسماندسوزی داخل شهرستان بهارستان به‌صورت عمده حل شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: وظیفه مدیریت و کنترل پسماندسوزی به‌عنوان یکی از شاخه‌های مدیریت پسماندها برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است اما ما به‌عنوان ناظر عالی در این زمینه عمل می‌کنیم و در گشت‌ها و پایش‌ها بر عملکرد دستگاه‌های متولی نظارت و برای واحدهای متخلف اخطاریه صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته حدود ۳۰۹ مورد پایش زیست‌محیطی در شهرستان بهارستان صورت گرفته است، گفت: در این گشت و پایش‌ها ۱۵ مورد واحد جدید شناسایی، ۱۶ مورد نمونه‌برداری از واحدهای صنعتی،تولیدی و خدماتی و شش واحد نیز جمع‌آوری شده است.

فاضلی در پایان اظهارکرد: طی ماه‌های مهر و آبان ۴۸ مورد اخطاریه صادر شد که از بین آن‌ها ۳۳ مورد جهت رفع آلایندگی زیست محیطی، چهار مورد اخطاریه درخصوص درج در لیست صنایع آلاینده، سه مورد اخطاریه تعطیلی و یک مورد نیز درخصوص اصلاح و بهینه سازی سیستم تصفیه فاضلاب صادر شده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات