لایروبی ۴۰۰ متر از بستر رودخانه دلیچایی توسط امور منابع آب شهرستان...

مدیر امور منابع آب شهرستان فیروزکوه گفت: در راستای ایمن سازی مسیر عبور سیلاب، عملیات لایروبی ۴۰۰ متر از بستر رودخانه دلیچایی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "وحید مرادی نسب" با اعلام این مطلب اظهار کرد: همزمان با ریزش های جوی اخیر و با بالا آمدن سطح آب رودخانه دلیچایی، اکیپ های گشت و بازرسی این امور در مناطق مستعد سیل مستقر و در طی مدت بارندگی و روزهای بعد از آن، لحظه به لحظه نقاط حادثه خیز را بازرسی و جریان سیلاب را رصد کردند.

مدیر امور آب فیروزکوه با تاکید بر اینکه با رایزنی های صورت گرفته و در جهت تسریع عملیات لایروبی و رفع مانع از نقاط حادثه خیز رودخانه مذکور، ادواتی از جمله یک دستگاه بیل مکانیکی از طریق اداره راه و شهرسازی شهرستان فیروزکوه به مساعدت گرفته شده است، تصریح کرد : این عملیات در محل روستای سیمین دشت در مجاورت رودخانه دلیچایی آغاز و بصورت شبانه روزی انجام پذیرفته است و همچنان نیز در حال انجام می باشد.

وی در ادامه افزود: انجام عملیات پایش و لایروبی، موجب پایین آمدن سطح آب رودخانه دلیچایی و کاهش خطر سیل زدگی اراضی حاشیه رودخانه و نیز افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه شده است.

مرادی نسب با بیان اینکه طی این عملیات، ۴۰۰ متر از بستر رودخانه دلیچایی با حجم ۳۰ هزار متر مکعب لایروبی گردید، خاطرنشان کرد: امور منابع آب شهرستان فیروزکوه به واسطه وظیفه ذاتی خود تا پایان رفع معضلات بستر و حریم کلیه رودخانه های این شهرستان، انجام وظیفه کرده و تلاش دارد با هماهنگی و اقدامات منسجم و همراهی تمامی نیروهای خود در جهت تسهیل و روانسازی نقاط حادثه خیز و سیل خیز منطقه، زمینه عبور ایمن سیلاب را درمواقع بارش های سیل آسا فراهم نماید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات