نظارت شهرداری و نظام مهندسی ساختمان ساری بر اجرای ضوابط ساخت و ساز در سطح شهر

نظارت شهرداری و نظام مهندسی ساختمان ساری بر اجرای ضوابط ساخت و ساز در سطح شهر

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، در جلسه هم اندیشی مرتضی بربسته سرپرست معاونت شهرسازی، معماری و امور مناطق شهرداری مرکز مازندران با ایزدپناه رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان ساری، بر گسترش تعاملات ساختاری و نظارت مستمر شهرداری و نظام مهندسی ساختمان بر اجرای ضوابط ساخت و ساز در سطح شهر تأکید شد.

در این جلسه، بربسته با بیان اینکه صیانت از حقوق عمومی شهر و شهروندان سرلوحه کاری دستگاه مذکور است، تصریح کرد: این مسئله خط قرمز ما محسوب شده و قطعاً در قبال تخلفات ساخت و سازها مماشات نمی کنیم.

وی یادآور شد: تعامل متقابل شهرداری و سازمان نظام مهندسی را ضروری می دانیم؛ چراکه پویایی حوزه شهرسازی مستلزم ایجاد یک مکانیزم کیفی در بحث ساخت و ساز اماکن مسکونی و تجاری است تا شهروندان بتوانند سال‌ها از وجود ساختمان هایی بادوام در زندگی شهرنشینی بهره ببرند.

سرپرست معاونت شهرسازی، معماری و امور مناطق شهرداری ساری خاطرنشان کرد: هرچند اعتقاد داریم افراد بسیاری در صنعت ساخت و ساز فعالیت نموده و نوعی شغل صنفی آنها محسوب می شود و از این راه امرار معاش می کنند، اما باید توجه داشت معاونت شهرسازی شهرداری باید نگاهی آینده نگرانه به روند ساخت و سازها داشته باشد؛ بنابراین کیفیت را هیچگاه قربانی کمیّت نمی کنیم.

همچنین در این جلسه که به تشریح مباحثی پیرامون رعایت اصولی فنی و مهندسی ساخت و سازهای اماکن مسکونی و تجاری ساری پرداخته شد، ایزدپناه، رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان ساری با بیان اینکه سازمان متبوعش در راستای ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان ساروی، تعامل با حوزه معاونت شهرسازی شهرداری را اصلی انکارناپذیر می داند، اظهار داشت: وضع قوانین موضوعه در فرآیند احداث بنا و نظارت دقیق بر اجرای آن حق الناس است و بدون تردید هر دو نهاد نسبت به این مسئله اتفاق نظر دارند.

ایزدپناه گفت: کاهش بروکراسی های بی مورد در روند ارائه پروانه های ساختمانی به مالکان، ارائه خدمات بهینه از طریق سامانه مرتبط و تدوین آئین نامه های مشترک بین دو دستگاه را به منظور تسریع در فرآیند صدور پروانه مد نظر قرار خواهیم داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات