پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری ساری از طریق انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری های مازندران

پرداخت حقوق معوقه کارگران شهرداری ساری از طریق انعقاد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری های مازندران

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ، هشتاد و دومین جلسه رسمی شورا با حضور کلیه اعضا، ، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و سرپرست امور قراردادهای شهرداری برگزار گردید و طی آن ضمن بررسی آخرین مصوبات کمیسیون های داخلی شورا، در‌ خصوص تعیین تکلیف حقوق و مزایای معوقه تعدادی از نیروهای شرکتی شهرداری ساری تصمیم گیری شد.

در این جلسه اعضای شورا با پیشنهاد دو فوریتی شهرداری ساری مبنی بر انعقاد قرارداد همکاری دو ماهه با سازمان همیاری شهرداری های استان مازندران به استناد ماده ۳۱ آیین نامه مالی شهرداری تهران و تسری آن به کلانشهرها و مراکز استان ها جهت پرداخت حقوق معوقه تعداد ۹۹۸ نفر از نیروهای شرکتی این نهاد موافقت کردند.

بر این اساس مقرر شد شهرداری ساری پس از تایید این مصوبه از سوی ‌هیأت تطبیق مصوبات شوراهای شهرستان مستقر در فرمانداری، نسبت به عقد قرارداد با سازمان همیاری شهرداری های مازندران اقدام نموده تا حقوق معوقه کارگران از طریق سازمان در اسرع وقت پرداخت شود.

اسفندیار عشوری رئیس شورای اسلامی شهر ساری در همین زمینه اظهار داشت: علت اصلی تشکیل این جلسه تعیین تکلیف حقوق معوقه حدود 1000 نفر از پرسنل شهرداری است.

وی افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، جلسات متعددی برای حل و فصل آن با سازمان بازرسی و همچنین شورای تأمین داشتیم و در نهایت به این راهکار رسیدیم که از طریق انعقاد قرارداد 2 ماهه با سازمان همیاری شهرداری های استان نسبت پرداخت حقوق معوقه این نیروها اقدام کنیم.

در ادامه جلسه بحث ساماندهی متکدیان، پروژه سنگ فرش حد فاصل میدان علامه ابن شهرآشوب ساروی تا میدان ساعت، طرح بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه نیروگاه زباله سوز و اجرای عملیات دفن بهداشتی زباله مطرح و پیرامون آن تصمیم گیری شد.

اعضای شورا همچنین تأکید کردند شرکت های طرف قرارداد شهرداری که بصورت حجمی نسبت به پرداخت حقوق نیروهای شرکتی این نهاد اقدام می کنند، حسب مفاد قرارداد نسبت به انجام تعهدات خود پایبند بوده تا کارگران تحت پوشش با تأخیر در دریافت حقوق و خدمات بیمه ای مواجه نشوند.

تأمین حق و حقوق پرسنل در اولویت باشد

کوروش یوسفی ساداتی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه بار اصلی مأموریت های شهرداری بر دوش پرسنل به ویژه کارگران زحمتکش می باشد، تصریح کرد: به نظرم شورای شهر و شهرداری باید توجه بیشتری به تأمین حقوق و مزایای این عزیزان داشته باشند.

انگیزه و تحرک نیروهای شهرداری منوط به پرداخت بموقع حقوق آنهاست

پرویز شعبانی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری نیز بر ضرورت تأمین بموقع حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تأکید کرد و افزود: صرف نظر از ضرورت و اهمیت توجه به معیشت کارگران و کارکنان معتقدم یکی از مهمترین مولفه های ایجاد انگیزه و تحرک در مجموعه توجه به همین موضوع می باشد.

وی اضافه کرد: باید توجه شود که در پرداختی های شهرداری به پیمانکاران اولویت با حقوق نیروهای شرکتی باشد.

شفاف سازی لازمه تداوم و توسعه فعالیت  هاست

سیدعلی آقامیری عضو شورای اسلامی شهر ساری به اهمیت موضوع شفاف سازی در برنامه ها و فعالیت های مدیریت شهری به ویژه در حوزه مالی اشاره کرد و گفت: از جمله مواردی که نیازمند بررسی دقیق می باشد نحوه تعامل شرکت های طرف قرارداد با شهرداری در حوزه پرداخت حقوق کارگران است و به نظرم باید در این زمینه راستی آزمایی صورت گیرد.

همه تصمیمات باید به حمایت از نیروها منتهی شود

علیجان شمشیربند دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری هم پیرامون طرح دو فوریتی مطروحه در این جلسه اظهار داشت: تصمیم گیری درباره پرداخت حقوق معوقه نیروهای شرکتی شهرداری مهم و ضروری می باشد و بنده معتقدم هر طرح و برنامه ای که در این زمینه پیش بینی می شود باید از انسجام، استمرار و قطعیت بیشتری برخوردار باشد.

وی گفت: هرگونه تصمیم گیری درباره کارکنان باید متضمن حمایت از این عزیزان باشد.

شمشیربند درباره مشارکت شهرداری در طرح ساماندهی متکدیان نیز تأکید کرد: با توجه به اینکه متکدیان غالباً بصورت سازمان یافته فعالیت می کنند سازماندهی آنها واجد حساسیت ها و تنش هایی می باشد و لذا لازم است از نیروهای داوطلب و ماهر برای این منظور استفاده شود و حتی اگر نیاز به آموزش باشد این امر در دستور کار قرار گیرد.

سرمایه های انسانی شهر را حفظ کنیم

سبحان بخشی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه متذکر شد: همانطور که نگاه ما به نیروهای شاغل در بخش های مختلف شهرداری باید سرمایه نگرانه باشد، پیمانکاران نیز سرمایه تلقی می شوند چون در بین آنها افراد دلسوز و توانمند که دغدغه خدمت دارند، کم نیست و من معتقدم برای آنکه از سرمایه های انسانی شهر استفاده کنیم، شرط اول حفظ این سرمایه ها است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات