رفع مشکل سيستم  تخليه‌كننده تحتاني سد تهم زنجان توسط اكيپ غواصان وزارت نيرو

رفع مشکل سيستم تخليه‌كننده تحتاني سد تهم زنجان توسط اكيپ غواصان وزارت نيرو

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، در راستاي اجراي نظام‌نامه مديريت بحران و پدافند غيرعامل، به‌منظور بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي داخلي صنعت آب و برق در راستاي برطرف کردن نيازهاي وزارت نيرو به خدمات غواصي و ابلاغ دستورالعمل وزیر نيرو نسبت به تشكيل اكيپ‌هاي غواصي، به‌خصوص اكيپ مركزي وزارت نيرو در استان زنجان نسبت به آموزش‌هاي غواصان اقدام‌های لازم صورت گرفت.

وزارت‌ نيرو همواره در مواجهه با انواع تهديدها و مشکلات بوده و رفع چالش‌ها را از اولويت‌هاي خود می‌داند، در همین راستا راه‌اندازي اكيپ‌هاي غواصي نيز توانسته نيازهاي حوزه‌هاي مختلف در سدها را برطرف کند.

این گزارش می‌افزاید، انجام چنين عمليات غواصي داراي هزينه بسيار سنگين بوده به‌طوري كه هر غوص در شرايط آب و هوايي و عمق محل غواصي در هر مرحله غواصي هزينه‌اي بالغ بر 50 ميليون تومان در بر دارد.

بر این اساس، طبق پیشنهادات کارشناسان حوزه آب برای جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه جا‌به‌جايي تجهيزات و جلوگيري از استهلاک امكانات غواصي، شركت‌هاي آب منطقه‌اي باید در تامين و تهيه تجهيزات در محل‌ سدها اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، اکیپ‌های موجود در سد‌های استان زنجان تاکنون در چندین مورد به‌‌خصوص در مشکل علاج‌بخشي سيستم تخليه كننده تحتاني سد تهم زنجان عملیات‌های لازم را با موفقیت انجام داده‌اند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات