اندودکاری تنه درختان شروع شد

اندودکاری تنه درختان شروع شد

به گزارش شهریار، رحیم اکبری مسئول واحد سیما، منظر و فضای سبز شهری منطقه خبر از شروع اندودکاری تنه درختان سطح حوزه استحفاظی منطقه همزمان با سایر مناطق شهرداری تبریز داد وگفت: عملیات اندودکاری تنه درختان سطح منطقه مطابق دستورالعمل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، با استفاده از مخلوط کائولن (خاک چینی)، ۳ نوع سم و چسب تهیه شده و بر روی تنه درختان از قسمت طوقه (محل رویش از خاک) به ارتفاع ۱ متر مالیده می شود.

اکبری افزود: اندودکاری باعث می شود آفاتی که در قسمت طوقه درختان از تخم درآمده و قصد حرکت به طرف تنه درختان برای رشد و تکثیر و پرورش دارند، از بین برود.

وی از کارکردهای دیگر اندودکاری به ممانعت از یخ زدگی و ترک خوردن تنه درختان در فصل زمستان به خاطر سرمای زیاد اشاره کرد و اظهار داشت: اندودکاری علاوه بر از فواید فوق، باعث ایجاد زیبایی و جلوه خاص بصری برای درختان در فضاهای سبز معابر شهری می شود.

مسئول واحد سیما، منظر و فضای سبز شهری منطقه نقاط شروع این عملیات در سطح حوزه استحفاظی منطقه را از چهاراه مارالان تا چهارراه لاله خیابان آزادی و خیابان ارتش عنوان کرد و ادامه داد: تنه تمامی درختان سایر خیابان ها و فضاهای سبز شهری و پارک های منطقه نیز تا پایان آذر ماه با این مواد اندودکاری خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات