دیدار شهرداران نخستین شهر...

در تاریخ چهارم آذرماه، شهرداران شهر میراث جهانی یزد و شهر میبد که در سال 97 به عنوان شهرجهانی زیلو معرفی شده است، در ساختمان مرکزی شهرداری یزد با هم دیدار کردند.

شهردار یزد در دیدار با شهردار میبد که در سالن جلسات شهرداری مرکزی یزد انجام شد با بیان عناوین سازمانهای خدماتی شهرداری یزد، به ابلاغ دستور العمل خزانه از سوی وزارت کشور و سلب استقلال مالی سازمان های زیر مجموعه شهرداری ها در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: شهرداری یزد بنا به اقتضائات و شرایط زودتر از همه، این تمرکز را اجرا کرد که الان مسئولین وزارت کشور پس از چند سال به اشتباه بودن آن تصمیم رسیده اند و در همین راستا تلاشهایی را برای اصلاح این امر آغاز کرده اند.

جمال الدین عزیزی رویکرد شهرداری ها را حرکت از اجرای پروژه های کلان شهری به سمت پروژه های کوچک و داخلی محلات دانست که مردم بیشتر به اجرای آنها نیازمند هستند.

وی ایده شهرهای 15 دقیقه ای مطرح شده در مدیریت شهری دنیا را یادآور شد و متذکر نمود در این طرح با استفاده از حمل و نقل پاک، نباید هر شهروند برای دسترسی به هر خدمتی بیشتر از 15 دقیقه معطل شود که این خود باعث تحول بزرگی در مدیریت شهری خواهد شد.

عزیزی به عنوان شهردار نخستین شهر جهانی ایران گفت: بعد از ثبت جهانی یزد مأموریت ها و رویکردها در شهر به نحوی شکل گرفت که ارتباطات بین المللی نیز توسعه بیشتری یافت.

وی با اشاره به خواهرخواندگی یزد با شهر های خارجی اذعان کرد: بنا به رسالت شهر جهانی، وظیفه داریم در این حوزه نیز فعالیت کنیم تا در نتیجه یک شهر با کیفیت برای زندگی مردم فراهم آوریم.

شهردار نخستین شهر خشت خام جهان در دیدار شهردار شهر جهانی زیلو با وی، همچنین در خصوص عملکرد شهرداری یزد در حوزه های احداث مجتمع مسکونی، شهر های یادگیرنده، شهر دسترس پذیر، شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار معلول و نمایندگی استانی دفتر یونسکو، سامانه سهیم و کارت هوشمند شهروند سپاری، سامانه شهر بین، کارخانه آسفالت بازیافتی، شهرک سنگ و چوب و طرح هفت خوان در موضوع مناسب سازی مسیر پنج کیلومتری میدان همافر تا خیابان مسجد جامع برای معلولان توضیحاتی ارائه کرد.

در این دیدار کارشناسان و مدیران شهرداری میبد به عنوان متولیان مدیریت شهری شهر جهانی زیلو نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات