افزایش ۶۰۰ نفری ظرفیت گرمخانه ها در نخستین روزهای سرد سال

افزایش ۶۰۰ نفری ظرفیت گرمخانه ها در نخستین روزهای سرد سال

افزایش ۶۰۰ نفری ظرفیت گرمخانه ها در نخستین روزهای سرد سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی با اشاره به راه‌اندازی چهار گرمخانه در روزهای سرد سال در کنار گرمخانه سرای سبز زندگی، بیان کرد: در حال حاضر پنج گرمخانه برای ساماندهی شهروندان بی‌خانمان و کارتن‌خواب آماده سازی شده و در این مراکز پذیرای حضور ۶۰۰ نفر خواهیم بود.
وی با تاکید بر این موضوع که از شهروندان کارتن‌خواب دعوت می‌شود تا برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از برودت هوا و عدم وجود جان‌پناه مناسب در روزهای سرد سال به این مراکز مراجعه کنند، تصریح کرد: سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با هدف توزیع عادلانه خدمات برای همه شهروندان مشهد اقدامات به راه‌اندازی گرمخانه‌های ثابت و سیار کرده و هدف اصلی ما این است که شهروند بی‌خانمان در اثر سرما و نداشتن محیط گرم جان خود را از دست ندهد.
مصحفی تاکید کرد: در مناطق دو، سه، چهار، پنج و ۶ گرمخانه های ثابت راه‌اندازی شده و آمادگی پذیرایی از شهروندان خانم بی‌خانمان وجود دارد. در خانه سبز نیز امکان حضور بانوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع کرونا مهیا است.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری از راه‌اندازی دو اتوبوس سیار برای دعوت از افراد بی‌خانمان برای انتقال به گرمخانه ها و ارائه خدمات سرپایی و کمک‌های اولیه خبرداد و عنوان کرد: ارائه امکانات و خدمات اورژانسی، چای گرم، غذا و کمک‌های اولیه در این اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده و افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب می‌توانند ساعاتی را برای گرم‌کردن خود یا انتقال به گرمخانه و دریافت کمک‌های ویژه بگذارنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اتوبوس‌های سیار تا آخر هفته راه‌اندازی خواهند شد و از طریق تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا هیچ فرد بی‌خانمانی در اثر سرما و بی‌توجهی جان نبازد. از سایر شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده فرد کارتن‌خواب، این موضوع را با ۱۳۷ درمیان گذاشته و با حس نوع دوستی، زندگی این گروه آسیب‌پذیر را نجات دهند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات