پیوستگی مدهای حمل‌ونقل عمومی و روان‌سازی ترافیک،  ...

پیوستگی مدهای حمل‌ونقل عمومی و روان‌سازی ترافیک، ...

پیوستگی مدهای حمل‌ونقل عمومی و روان‌سازی ترافیک، هدف ایجاد پایانه اتوبوسرانی شهید جوان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، مجتبی بهاروند صبح امروز در نشستی که با حضور جمعی از اهالی و ساکنان شهرک شهید طالقانی برگزار شد، درخصوص پروژه درحال احداث پایانه میدان شهید جوان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بهاروند در ابتدا با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره بسیجیانی که در راه عزت و شکوفایی ایران جان خود را فدا کردند، گفت: بسیار خرسندیم که مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم در تعمیق ارتباط با شهروندان و تبادل‌نظر و گفتگو بدون واسطه با مردم موفق عمل کرده و مطالبه‌گری به نیکی تقویت شده است.

وی با اشاره به پایانه درحال احداث میدان شهید جوان، اظهارکرد: این پروژه پس از بررسی جوانب مختلف و مطالعه و کارهای کارشناسی متعدد در دستورکار شهرداری مشهد قرار گرفت.

بهاروند با بیان اینکه انتقال پایانه فلسطین به میدان شهید جوان بنا به درخواست پلیس راهور بوده است، افزود: انتقال این پایانه به دو دلیل عمده صورت گرفت؛ نخست، کاهش و روان‌سازی ترافیک در بلوار شهید منتظری و خیابان فلسطین و دیگری پیوستگی مد‌های حمل‌ونقل عمومی.

عضو شورای شهر مشهد پیوستگی مدهای حمل‌‎ونقلی، به‌ویژه در کلانشهرها را بسیار ضروری دانست و گفت: این پیوستگی موجب تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

ساخت پایانه در شهرک سلامت یکی از درخواست‌های شهروندان بود که بهاروند در پاسخ تصریح کرد: چنین اقدامی جزو مطالعات شهرداری نیست چراکه از یکسو بافت مسکونی زیادی در آنجا شکل نگرفته و شهرک سلامت نیز فعال نشده است و لذا جامعه مخاطب خاصی ندارد.

بهاروند با بیان اینکه پروژه‌های مختلف براساس صلاح و مصلحت شهر و شهروندان در دستورکار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد، افزود: زمین درنظر گرفته شده برای ساخت پایانه شهید جوان با پیگیری‌های فراوان و در توافق با آستان قدس رضوی به مالکیت شهرداری درآمده تا شهروندان دسترسی بهتری به ناوگان اتوبوسرانی و مترو داشته باشند.
وی همچنین گفت: امیدواریم پایانه شهید جوان هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و ساکنان در عمل مشاهده کنند که نه‌تنها مزاحمتی ایجاد نخواهد شد، بلکه موجب تسهیل تردد و دسترسی آنها نیز می‌شود.

بهاروند در پایان به اهالی محله طالقانی وعده داد تا یک ماه پس از بهره‌برداری پایانه نیز با آنها نشست مشترکی برگزار کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات