اجرای طرح‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در 11 شهر گیلان

اجرای طرح‌های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در 11 شهر گیلان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سیدمحسن حسینی" با اعلام این خبر افزود: برای 6 شهر املش، شفت، رودبار، منجیل، ماسال و رضوانشهر نیز مطالعات مورد نیاز جهت دریافت کد اجرایی ماده 23 انجام شده که پس از تصویب در وزارت نیرو، به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در 11 شهر استان برای اجرای طرح‌های فاضلاب اعتباری بیش از 4 هزار و 989 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: برای تکمیل این طرح‌ها که 58.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، به اعتباری بالغ بر 94 هزار و 234 میلیارد ریال نیاز است.
مدیرعامل آبفای گیلان، اعتبار مصوب فاضلاب برای 11 شهر گیلان در سال جاری را 14 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون 6 هزار و 200 میلیارد ریال از این اعتبار اختصاص یافته است.
وی، ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان را در مجموع 110 هزار و 600 مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد و افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر رشت با ظرفیت 63 هزار مترمکعب در شبانه روز، انزلی با ظرفیت 20 هزار مترمکعب، لاهیجان با ظرفیت 26 هزار مترمکعب و منجیل با ظرفیت 1600 مترمکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار دارند.
وی همچنین افزود: چهار واحد پکیج تصفیه فاضلاب نیز در مسکن مهر رشت، آستانه اشرفیه، آستارا و رستم آباد در مجموع با ظرفیت 2 هزار و 280 مترمکعب در شبانه روز هم اینک در مدار بهره برداری است.
مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: در سال جاری تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب آستارا با ظرفیت 6 هزار و 300 مترمکعب در شبانه روز، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شرقی انزلی (غازیان) با ظرفیت 12 هزار مترمکعب و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب 12 هزار و 500 مترمکعبی جنوب شهر رشت در دستور کار است.
وی خاطرنشان کرد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صومعه سرا با ظرفیت 6 هزار و 350 مترمکعب در شبانه روز نیز در مراحل نهایی فرآیند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و همچنین نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب شهرهای آستارا، ماسال، املش و سیاهکل هم با ظرفیت 2 هزار و 120 مترمکعب در شبانه روز در دست اجراست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات