آغاز‌به‌کار زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی کشور

آغاز‌به‌کار زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی کشور

آغاز‌به‌کار زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر اظهار کرد: «کیان» یک زیرساخت یکپارچه برای همگرایی کیف پول‌های موبایلی در کشور به شمار می‌رود که توسط سازمان فاوا شهرداری مشهد طراحی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به شرایط ویژه ایام کرونا و تسهیل فرآیندها براساس کم ترین تماس شهروند برای دریافت خدمت، افزود: ایجاد چنین زیرساختی، یک گام اساسی برای تسهیل مبادلات مالی الکترونیک و پرداخت‌های خرد شهروندان به شمار می‌رود؛ چراکه هر فرد در هر نقطه کشور، با داشتن هر یک از کیف‌های پول موجود در این زیرساخت، می‌تواند مبادلات مالی خود را با پذیرنده‌ها انجام دهد. این بستر برای امور مختلفی همچون پرداخت کرایه قطار شهری، اتوبوس‌های BRT، تاکسی، عوارض و شارژ پلاک خودرو و موارد متعدد دیگری قابل استفاده است و شهروند نیازی به پرداخت پول و یا استفاده از کارت های بانکی که در ایام کرونا خطرآفرین عنوان می‌شود، نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد تصریح کرد: به عنوان مثال پیش از این، برای استفاده از هر کیف پول موبایلی برای پرداخت کرایه تاکسی، لازم بود پذیرنده مخصوص آن کیف پول نیز در تاکسی موجود باشد؛ اما با به‌کارگیری زیرساخت «کیان» شهروندان با استفاده از هر یک از کیف‌پول‌های عضو این زیرساخت، می‌توانند از طریق یک پذیرنده جامع، پرداخت خود را انجام دهند.
رجائیان با اشاره به تسهیل فرایند پرداخت الکترونیک در این زیرساخت گفت: در «کیان» یک کد QR به هر شهروند اختصاص می‌یابد و هر شخص می‌تواند با استفاده از اعتبار موجود برای آن کد، هزینه خدمات حمل و نقل و دیگر سرویس‌های شهری را پرداخت کند. هر یک از کیف پول‌های موجود در این زیرساخت می‌توانند سرویس‌های خاص خود را داشته باشند و در عین حال همه در یک بستر واحد قابل استفاده هستند.
وی با اشاره به مزایای این زیرساخت در مقایسه با سایر روش‌های پرداخت اضافه کرد: در حال حاضر، تسویه پرداخت از طریق دستگاه پوز ۲۴ الی ۴۸ ساعت طول می‌کشد؛ در حالی که شبکه «کیان» تسویه را به صورت آنی و در بستر کیف پول مهیا می‌کند. روش‌های پرداختی این سامانه محدود به پرداخت کیف پول نبوده و پرداخت مستقیم از درگاه پرداخت اینترنتی (بدون نیاز به نرم افزار) و پرداخت از طریق کارت فیزیکی را نیز شامل می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در آغاز کار، زیرساخت کیان شامل پنج کیف پول موبایلی خواهد بود که به تدریج افزایش خواهد یافت و این شبکه جامعیت بیشتری پیدا می‌کند. بدیهی است که فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه خدمات الکترونیک به شهروندان، از ملزومات تحقق مفهوم شهر هوشمند است و از این رو سازمان فاوا شهرداری و مدیریت شهری مشهد، اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات