لایحه معابر ویژه با تصویب شورای شهر در دستورکار  ...

لایحه معابر ویژه با تصویب شورای شهر در دستورکار ...

لایحه معابر ویژه با تصویب شورای شهر در دستورکار شهرداری مشهد قرار گرفته است/ تعیین نقش اجتماعی و عبوری معابر با لایحه معابر ویژه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا در گفتگویی به تشریح موضوع معابر ویژه پرداخت و اظهارکرد: تصمیم‌گیری درخصوص معابر ویژه، یکی از مواردی است که در مصوبه شیوه پاسخگویی به هیات‌های فنی مطرح شده بود.

وی افزود: برهمین اساس، شهرداری مشهد کار کارشناسی گسترده و مبسوطی روی این موضوع انجام داد و پس از ارجاع به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، در کارگروه مشترک ترافیک و شهرسازی، با حضور تمامی معاونین منطقه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در این جلسه تمامی معابر ویژه و روند گذشته و پیش‌بینی‌های آینده و نقطه نظر مشاور طرح تفصیلی و تجربیات شهرداری‌های مناطق درخصوص آنها، مورد به مورد بررسی شد، گفت: سرانجام نقشه معابر ویژه به تصویب کمیسیون شهرسازی و معماری رسیده و جهت اجرا به شهرداری مشهد ابلاغ شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در تشریح ویژگی‌ معابر ویژه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این معابر، کاربری مختلط آنها و دیگری، نوع بارگذاری و جرم‌گذاری در حاشیه معبر است که شرایط ویژه‌تری دارد زیرا پوسته پیوسته‌ای در معابر ویژه و خیابان‌های اصلی شهر داریم.

مهدی‌نیا در ادامه با بیان اینکه برخی راه‌ها دارای نقش عبوری پررنگ و برخی دیگر نیز دارای نقش اجتماعی پررنگ هستند، گفت: یکی از ویژگی‌های معابر ویژه، هماهنگی آن با نقش راه‌ها از نظر حمل‌ونقلی است؛ معابر ویژه تشخیص می‌دهد که کدام معبر امکان و قابلیت پررنگ شدن نقش اجتماعی و یا عبوری داشته باشد.

وی افزود: اولین دستاورد این مصوبه، ایجاد محدودیت در معابر غیرویژه است که نقش عبوری بیشتری داشته باشند و کاربری‌های تجاری و مختلط در آنها قرار نگیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات