نیروگاه خورشیدی درودزن فارس به بهره‌برداری رسید

نیروگاه خورشیدی درودزن فارس به بهره‌برداری رسید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا خواجه" با اشاره به فراهم بودن زیرساخت برای ورود بخش خصوصی به تولید انرژی برق، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت نیرو، استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، بادی، آبي و بيوگاز به عنوان انرژی‌های تجديدپذير است.
وي ادامه داد: تاکنون 6 نیروگاه تجديدپذير با ظرفیت 11 مگاوات در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز و با همراهی بخش خصوصی احداث و به بهره‌برداري رسيده است، همچنين در زمينه نيروگاه خورشيدي ويژه مشترکان نيز تعداد 200 نيروگاه با ظرفيت 1600 کيلووات به بهره برداري رسيده و 100 نيروگاه ديگر نيز در مراحل پاياني بوده که به‌زودي به بهره برداري خواهد رسيد.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: با هدف ايجاد اشتغال و کارآفريني مددجويان کميته امداد امام خميني(ره) طرح برکت آفتاب با همکاري آن کميته اجرا شده است در اين راستا مددجويان واجد شرايط با اخذ تسهيلات بانکي مي‌توانند نسبت به نصب سامانه خورشيدي بر پشت بام منازل خود اقدام نموده و درآمد حاصل از توليد و تزريق برق به شبکه به حساب آنها واريز مي‌شود.
خواجه با اشاره به حمایت شرکت توزیع نیروی برق شیراز از سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود، برق تولید شده در نیروگاه‌های خورشیدی به‌صورت تضمینی از طریق سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي برق خریداری می‌شود.
وی همچنین یادآور شد: نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی واقع در جاده درودزن، بعد از انجام آزمایش‌های لازم، تنظیم و تست نجهيزات و رله‌هاي حفاظتی، به شبکه توزيع متصل و به بهره برداري رسید.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: این نیروگاه از طریق خط 403 ایستگاه فوق توزيع مجتمع گوشت مرودشت برق توليدي خود را به شبکه تزريق مي‌کند.
خواجه با اشاره به نقش تاثيرگذار انرژي‌هاي تجديدپذير در کاهش گازهاي گلخانه‌اي، کاهش تلفات، اصلاح ولتاژ شبکه و پدافند غيرعامل گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز از سرمایه گذاري بخش خصوصی در زمینه نیروگاه‌های تجديدپذير استقبال مي‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات