مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد: صدور بیش از 107 هزار قبض برق رایگان در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خبر داد: صدور بیش از 107 هزار قبض برق رایگان در استان کهگیلویه و بویراحمد

» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور 107 هزار و 358 قبض برق رایگان در طرح برق اُمید برای مشترکان خانگی در این استان طی یک دوره شش ماهه خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، "داود راهزادی" افزود: طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی بوده و الگوهای آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف 100 درصدی بهای برق برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

وی با تشریح اجرای طرح برق اُمید برای مشترکان خانگی در یک دوره شش ماهه، اظهار داشت:‌ به مشترکانی که پائین‌تر از 100کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند، کم‌مصرف گفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، 30 درصد مشترکان خانگی برق کشور را کم‌مصرف عنوان و خاطرنشان کرد:‌ 2/8 میلیون مشترک خانگی، ماهیانه زیر 100 کیلو وات ساعت برق مصرف می‌کنند.

راهزادی گفت: از اول آبان ماه که زمان اجرای مصوبه دولت است، قبض برق این دسته از مشترکان صفر شده و تا زمانی که این مشترکان مصرفشان را زیر 100 کیلووات ساعت در ماه نگه دارند، لازم نیست پولی برای برق بپردازند.

وی، 55 درصد مشترکان برق خانگی را جزو گروه خوش‌مصرف‌ها برشمرد و یادآور شد: این گروه در مناطق عادی ماهیانه بیش از 100 کیلووات ساعت و کمتر از 300 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند.

این مسئول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعرفه برق این گروه از اول آبان مانند ماه‌های قبل محاسبه شده است، تصریح کرد: اگر این مشترکان بتوانند خود را جزو گروه کم‌مصرف‌ها کنند (یعنی کمتر از 100 کیلووات ساعت در ماه مصرف کنند) برقشان رایگان خواهد شد.

راهزادی، گروه سوم مشترکان خانگی در این طرح را مشترکانی دانست که در مناطق عادی بیش از 300 کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند و اظهار داشت: به این گروه پرمصرف گفته شده و 15 درصد کل مشترکان خانگی را شامل می‌شوند.

به گفته وی، گروه پرمصرف‌ها 14 برابر مشترکان کم‌مصرف، برق مصرف می‌کنند و باید بعد از آبان‌ماه 10 درصد نسبت به قبل برقشان را گران‌تر بخرند.

265 هزار مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد، 210 هزار اشتراک برق خانگی است.
لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد یک شرکت در شهر یاسوج می باشد

      نظرات