خادمان شهر همچنان مشغول کار اند

خادمان شهر همچنان مشغول کار اند

به گزارش شهریار، همه ما از همان ابتدای سال خانه نشینی و پرهیز از حضور در مراکز شلوغ را تجربه می کنیم، اما خانه نشینی جمعیت شهری به معنای تعطیلی فعالیت دستگاه های خدمات اعم از حوزه معاونت خدمات شهری و دیگر واحدهای خدمت رسان نیست. مجموعه هایی که مجبورند برای تامین آرامش و آسایش شهروندان و تمیزی و پیشگیری از آلودگی شهری همچنان شبانه روز کار کنند و از حضور در کنار خانواده های خود مانند کادر بهداشتی و درمانی محروم باشند.

  • نظافت و نگهداشت شهری:

در روزهای کرونایی که همه مردم با پیوستن به پویش در خانه بمانیم به قطع زنجیره ابتلا به کرونا کمک می کنند پرسنل خدمات شهری همچنان مشغول کارند. تمامی کوچه ها و خیابانها در کلیه مناطق ۱۰ گانه کلانشهر تبریز به صورت شبانه روزی در حال ضد عفونی و پاکسازی هستند و اجازه نمی دهند وضعیت بهداشتی محله ها مردم را نگران کند.
پرسنل خدمات شهری و فضای سبز از اولین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا همه تلاش خود را برای آماده سازی فضای بوستان های منطقه و گل کاری آنها انجام دادند این در حالی است که امروز مجبوریم برای سلامتی مردم این بوستان ها را به روی مردم ببندیم.
درست است بوستانهای شهر این روزها میزبان مردم و گردشگران داخلی و خارجی نیستند اما نیروهای شهرداری می کوشند تا با نگهداری این فضاهای زیبا انها را برای بهره مندی مردم در ماه های بعد آماده حضور شهروندان نگه دارند.

  • ضدعفونی معابر

در شهرداری منطقه ۷ تبریز با تلاش پرسنل خدمات شهری، روزانه نسبت به پاکسازی، اعلام هشدار به شهروندان با اکیپهای صوتی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین ضد عفونی کردن معابر پرخطر و پرتردد و خیابانهای این منطقه به منظور مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامتی و ایجاد امنیت خاطر میان شهروندان اقدام می کند. نگهداشت شهر و فراهم کردن فضای ایمن برای تردد شهروندان  در شرایط ویژه این روزهای کرونایی ضروری است و همه سعی را به کار گرفته تا با برنامه ریزی و تمهیدات انجام شده، نسبت به انجام عملیات ضد عفونی کردن خیابان ها، معابر اصلی،  فرعی و همچنین اماکن عمومی به صورت مستمر اقدام کنیم.
عملیات ضد عفونی معابر شهرداری منطقه ۷ تبریز برای ایجاد ایمنی بیشتر و امنیت روانی میان شهروندان منطقه ۷ با مشارکت سازمان آتش نشانی و استفاده از ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی و منطقه انجام می شود.
اولویت مدیریت شهری در شرایط کنونی حفظ سلامت شهروندان است که  با برنامه ریزی های انجام شده اقدامات اجرایی  به صورت مستمر و شبانه روزی در حال اجراست و  حوزه های مختلف مدیریت شهری روزانه در بخش های  مشاعات شهر و مجموعه های سطح خدمات شهرداری  که مکان های تردد مردم هستند؛ بر اساس پروتکل اقدام به ضد عفونی و گند زدایی می کنند.

  • ضدعفدنی ایستگاههای اتوبوس، مراکز درمانی، پل ها، باکس های زباله و... توسط پاکبانان

«رحمان» اقای ۵۰ ساله یکی از پاکبانان شهرداری منطقه ۷ تبریز است که در منطقه ۷ فعالیت دارد، مرد میانسالی که هر روز بسم الله می گوید، لباس فرم بر تن می کند، دستکش به دست کرده و با ماسک بکار می کند، می داند کرونا سایه به سایه او حرکت می کند اما ترسی به دل راه نمی دهد و با توکل به خدا به کارش ادامه می دهد. او می گوید: «مردم این روزها مجبورند در خانه های خود قرنطینه باشند و عده زیادی مجبورند سفرهای درون شهری انجام دهند که تعطیلی ما زندگی همه را مختل می کند و موجب آلودگی شهر و محل زندگی مردم می شود.»
امروز ساعت ۰۹:۰۹ مورخه ۰۹/۰۹/۹۹ جلسه هماهنگی و برنامه ریزی  برای شروع یک روز کاری با وجود تعطیلی اکثر ادارجات که در تاریخ ثبت گردید.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات