بحران آب در روستاهای خراسان رضوی تا سال 1401 رفع می‌شود

بحران آب در روستاهای خراسان رضوی تا سال 1401 رفع می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید ابراهیم علوی" با اشاره به دو هزار و 271 روستای تحت پوشش آبفا با یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت (به‌جز شهرستان مشهد) اظهار داشت: هزار و 50 روستا دراستان، در فصل تابستان و پیک مصرف و 229 روستا هم به طور داِئم با مشکل کمبود آب مواجه هستند.
وی تامین آب روستاهای دارای مشکل مقطعی و دائمی کمبود آب در این استان را نیازمند دو هزار و 560 میلیارد ریال دانست و با بیان اینکه 91 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در استان تحت پوشش آبفا قرار دارند، تاکید کرد: این به معنای محرومیت دیگر روستاها از خدمات آبفا نیست.
علوی خاطرنشان کرد: تعدادی از این روستاها خودگردان و از تاسیسات آب برخودار بوده و تحت پوشش دهیاری‌ها قرار دارند و برخی دیگر نیز توسط آبفا و از طریق تانکر، آبرسانی می‌شوند.
وی آمادگی این شرکت را برای تحویل‌گیری روستاهای برخوردار خارج از پوشش اعلام و با اشاره به افزایش 7.5 درصد مصرف آب در پی شیوع ویروس کرونا در شهرها و روستاهای استان، مشترکان را به رعایت الگوی مصرف توصیه کرد.
علوی یادآور شد: پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی طی 90 روز شرایط تامین آب 913 روستا با 10 اقدام آبفای خراسان رضوی بهبود یافت.
وی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه را حفر 25 حلقه چاه جدید، تجهیز و برق‌رسانی 68 حلقه چاه، استفاده از آب شهرها برای روستاهای اقماری به میزان 5 میلیون متر مکعب، اجاره و افزودن 21 منبع آبی به منابع موجود، اجرای هفت پروژه تامین آب توسط بسیج سازندگی، آبرسانی به 17 روستا توسط خیرین و 30 روستا با مشارکت مردم و دهیاری‌ها در قالب نذر آب اعلام کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات