نصب مجسمه‌ «رستم و اکوان دیو» تا پایان آذرماه در  ...

نصب مجسمه‌ «رستم و اکوان دیو» تا پایان آذرماه در ...

نصب مجسمه‌ «رستم و اکوان دیو» تا پایان آذرماه در جلوخان آرامگاه فردوسی/ ساخت 8 مجسمه در بودجه سال 99 پیش‌بینی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمسعود ریاضی با بیان اینکه در راستای پاسداشت فردوسی شاعر بزرگ فارسی، ساخت و نصب شخصیت های شاهنامه مورد توجه قرارگرفته است، اظهارکرد: برهمین اساس، اردیبهشت ماه سال 98 دو مجسمه «رستم و رخش» در سه راه شاهنامه و مجسمه «رستم و اژده ها» درمیدان هفت خان نصب شد.

وی در ادامه گفت: پس از ساماندهی و بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی ساخت و نصب 8 مجسمه دیگر از شخصیت‌های شاهنامه در دستور کار قرارگرفت که از این میان سه مجسمه «رستم و اسفندیار»، «آرش» و «دقیقی توسی» ساخته و اکنون در جلوخان نصب شده است.

ریاضی از ساخته شدن مجسمه «رستم و اکوان دیو» خبرداد و افزود: این مجسمه تا پایان ماه جاری در جلوخان آرامگاه فردوسی نصب خواهد شد.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مجسمه «رستم وسهراب» نیز اکنون مراحل ساخت را می گذراند و سه مجسمه «تهمینه»، «سیاوش» و«سام نریمان» نیز با اعلام فراخوان در مرحله طراحی هستند.

ریاضی با بیان اینکه در کنار ساخت و نصب این مجسمه‌ها، ماکت شهر تاریخی توس نیز در حال ساخت است که پس از ساخت در جلوخان آرامگاه فردوسی نصب خواهد شد، گفت: برای ساخت 8 مجسمه 2 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 99 در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان دوره کاری شورای پنجم تمامی این مجسمه ها را درپیش خان آرامگاه فردوسی نصب کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این مجسمه‌ها، دو مجسمه با موضوع پهلوانی نیز از «احمد وفادار» و «محمد خادم» ساخته شده که در میادینی به نام‌های آنها نصب شده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات