جلوگیری از تخلیه سالانه بیش از ۳۰ هزار متر مکعب آب توسط امور منابع...

مدیر امور منابع آب شهرستان ری، از انسداد چهار حلقه چاه غیر مجاز و جلوگیری از تخلیه بیش از ۳۰ هزار متر مکعب آب از سفره های آبی این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، " حسن زحمتکش" با بیان این مطلب، افزود: در پی تلاش های انجام شده توسط اکیپ های گشت و بازرسی این امور، طی سه روز کاری، تعداد چهار حلقه چاه غیر مجاز به مجموع عمق ۱۲۸ متر و میزان آبدهی ۲.۲۱ لیتر بر ثانیه، پر و مسدود گردید.

زحمتکش با اشاره بر اینکه منابع آب‌های زیرزمینی از منابع استراتژیک و مهم کشور محسوب می‌شود و بر این اساس امور منابع آب شهرستان ری، با هوشیاری و اهتمام جدی به حفظ و حراست از این منابع می پردازد، گفت: با انسداد این تعداد چاه ها، از تخلیه سالانه  ۳۰ هزار و ۶۵۴ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری می شود.

وی با بیان اینکه برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی استان باعث افت شدید سطع آب‌های زیرزمینی شده است، تصریح کرد: وزارت نیرو برای جلوگیری از تشدید بحران در دشت‌های ممنوعه، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی را در دستورکار دارد که طرح احیا و تعادل‌بخشی از منابع آب‌های زیرزمینی از مهمترین آنهاست و این طرح قرار است با کمک کشاورزان برداشت و تغذیه آب‌های زیرزمینی را به تعادل برساند .

مدیر امور منابع آب شهرستان ری در پایان ضمن هشدار به سودجویانی که اقدام به حفر غیر مجاز چاه ها و برداشت آب از آن را می نمایند، خاطر نشان کرد: اکیپ های گشت و بازرسی این امور همواره در حال گشت و بازرسی در منطقه هستند و به محض شناسایی چاه حفاری شده غیر مجاز، با کمک دستگاه قضایی نسبت به انسداد آن ها اقدام فوری خواهند نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات