مناسب سازی معابر منطقه ۵ با نظارت مستقیم معلولان در حال انجام است/ به  ...

مناسب سازی معابر منطقه ۵ با نظارت مستقیم معلولان در حال انجام است/ به ...

مناسب سازی معابر منطقه ۵ با نظارت مستقیم معلولان در حال انجام است/ به زودی تمام پل های عابرپیاده منطقه ۵ جهت تسهیل تردد معلولان به آسانسور مجهز می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، میلاد مرادنیا با اشاره به نصب بیش از ۵۰۰ عدد پل فلزی جهت پوشش جویچه های معابر برای تردد افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: در معابری از جمله رضاییه، چمن، شهید شفیعی و شهید آوینی نیز این اقدام در راستای پوشش جویچه های عرضی برای سهولت تردد آسان ویلچر و کالسکه انجام شده است.
شهردار منطقه پنج مشهد با اشاره‌ به اینکه فقط در محله شهید آوینی منطقه پنج، بیش از سه هزار فرد دارای معلولیت حضور دارند، تاکید کرد: در راستای مناسب سازی معابر این منطقه با نظارت مستقیم انجمن معلولان شهر بدون مانع و معلولان ساکن در محلات مختلف جهت بازدید از معابر جهت شناسایی نواقص موجود برای تسهیل تردد بازدیدهایی صورت گرفته است.
مرادنیا تصریح کرد: مناسب سازی محیط شهری معلولان از محله های مختلف این منطقه آغاز شده تا بتوانیم بالا ترین کیفیت و رضایت مندی را براساس نیازهای آنان به دست آوریم .
وی با اشاره به پروژه بهسازی و مناسب سازی پیاده روهای این منطقه از جمله سرخس، چمن و شهید علیمردانی، ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته جهت تحقق مناسب سازی فضاهای شهری برای تسهیل تردد نابینایان و گروه های خاص در سطح معابر ایجاد رمپ برای افراد دارای معلولیت، همسطح سازی بین پیاده رو ها و خیابان اصلی و مسیر ویژه نابینایان و کم بینایان در سطح این منطقه برنامه ریزی شده است.
شهردار منطقه پنج با اشاره به مناسب سازی و ایجاد سکو و رمپ در ورودی بانک های بولوار شهید شفیعی جهت دسترسی مناسب معلولین به دستگاه خودپرداز، اضافه کرد: یکی از معضلات مهم افراد دارای معلولیت فراهم نبودن شرایط استفاده از دستگاه های ATM و همسطح نبودن محل ورودی بانک ها و نبود رمپ بوده که این اقدام در سایر معابر منطقه نیز در حال انجام است.
مرادنیا با اشاره به بهسازی معابر خیابان هایی ازجمله شهید اسماعیل پور، میرزا کوچک خان ،امت و الزهرا، گفت: هم سطح سازی و بهسازی ۳۵ گذرگاه نیز از ابتدای سال جاری در منطقه جهت تسهیل در رفت و آمد افراد دارای شرایط خاص صورت گرفته و بیش از ۲۰ گذرگاه دیگر نیز تا پایان سال مناسب سازی خواهدشد.
وی خاطرنشان کرد: بهبود و اصلاح سطوح شیب دار، کاهش اختلاف سطح مسیرهای ورودی و همچنین نصب آبخوری های ویژه"سه سطحی" در بوستان ها به منظور سهولت و فراهم نمودن دسترسی و استفاده از کلیه فضاهای سطح منطقه برای افراد دارای معلولیت درحال انجام است.

غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات