ساخت رینگ آب بند شیر پروانه‌ای نیروگاه اول دز

ساخت رینگ آب بند شیر پروانه‌ای نیروگاه اول دز

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این رینگ به‌منظور آب‌بندی و رفع نشتی شیرپروانه‌ای واحد شماره 2 ساخته و طی اورهال سالیانه نصب خواهد شد.

"جاسم تیموری" معاونت فنی مهندسی  شرکت تولید و تعمیرات سد و نیروگاه دز با اعلام خبر گفت: پس از گیت‌گذاری کانال اصلی آب بر نیروگاه، تعمیر شیر پروانه‌ای واحدهای شماره 1 و 2 و تعویض رینـگ‌های آب‌بند (سیت و سیل رینگ) همزمان با اورهال سالیانه در حال انجام است.

وی افزود: پروسه ساخت رینگ آب‌بند شیرپروانه‌ای نیروگاه اول (موسوم به سیل رینگ) با نظارت کارشناسان شرکت تولید و بهره‌برداری سد و نیروگاه دز برای نخستین بار در کشور‌، طراحی، ریخته‌گری و ماشین کاری شده که بر روی شیرپروانه ای واحد شماره 2 نصب خواهد شد.

تیموری در ادامه گفت: ترمیم رینگ‌های آسیب دیده شیرهای پروانه‌ای نیروگاه اول با توجه به حساسیت مقطع آب بند و جنس قطعات، از اهمیت بالایی برخوردار است.

این گزارش می‌افزاید، با تلاش کارشناسان شرکت‌های تولید و تعمیرات سد و نیروگاه دز‌، عملیات پیش گرم، جوشکاری، حرارت نهایی، سنگ‌زنی و پالیش نهایی در مراحل پایانی بوده که پس از بازرسی و تنظیمات نهایی، واحدهای نیروگاه اول دز به مدار تولید خواهند آمد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات