عملیات اجرایی پردیس تئاتر نصر بیش از چهل و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عملیات اجرایی پردیس تئاتر نصر بیش از چهل و پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، برزگر مهمترین ویژگی پردیس تئاتر را موقعیت ویژه جغرافیایی آن برشمرد و اذعان کرد: قرار گرفتن این مجموعه در کنار یک خیابان ۴۵ متری، دارا بودن مسیر ارتباطی مناسب، دسترسی به شریان های اصلی شهر و مجاورت این فضا با بافت فرسوده شهری برای این مجموعه یک برتری جغرافیایی محسوب می شود.
مهندس برزگر در خصوص دلیل نام گذاری این مجموعه به پردیس تئاتر گفت: خصلت تئاتر به گونه ای است که یک سالن تکی کارایی لازم را ندارد و نیاز است که چند سالن همزمان در کنار یکدیگر موجود و فعال باشند.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف سینما، تئاتر یک برنامه و هنر پویا و زنده است که این ویژگی باعث می شود به فضاها و سالن های بیشتری همچون سالن اصلی نمایش، سالن اجراهای تمرینی، فضای پشت صحنه، اتاق گریم، سالن لباس و..  نیاز داشته باشد.
شهردرا منطقه ۱۱ شیراز با اشاره به اینکه در طراحی این پردیس تاتر به نیازهای فوق توجه شده است یادآور شد: پردیس تئاتر دارای یک سالن نمایش ۲۰۰ نفره و دو سالن با ظرفیت صد نفر تماشاچی می باشد. همچنین جهت اجرا و برگزاری نمایش‌های خیابانی یک سالن روباز برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.
لازم به ذکر است که این مجموعه هنری فرهنگی در زمینی به وسعت۵۸۰۰ متر زمین در بلوار نصر و با ۳هزار متر مربع زیربنا در دو طبقه در حال احداث است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات