سالانه 2500 مگاوات توان تولید برق کشور افزایش یافته است/ افتتاح 5 واحد بخار نیروگاهی جدید در نیمه نخست سال آینده

سالانه 2500 مگاوات توان تولید برق کشور افزایش یافته است/ افتتاح 5 واحد بخار نیروگاهی جدید در نیمه نخست سال آینده

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن طرزطلب" در حاشیه مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه فردوسی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از ابتدای سال تاکنون در قالب قراردادهای بیع‌متقابل چهار واحد بخار از طریق تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی احداث شده است که تا پایان سال سه واحد بخار دیگر از این روش وارد مدار خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین تا پایان سال دو واحد بخار نیروگاه‌های تازه تاسیس هریس و کاسپین نیز وارد مدار خواهد شد تا با راه‌اندازی این 9 واحد بخار در سال جهش تولید حدود یک درصد به راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شود.
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه در نیمه نخست سال آینده پنج واحد بخار جدید نیز به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: هر واحد بخار 160 مگاواتی حدود 250 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی سوخت به همراه دارد و سالانه حدود 260 هزار تن دی اکسید کربن را کنترل خواهد کرد.
طرزطلب با تاکید بر اینکه سه هزار و 500 مگاوات واحد بخار از طریق قراردادهای بیع‌متقابل اجرا شده و یا در حال اجراست، ادامه داد: بر اساس تمهیدات صورت گرفته در بودجه سال 99 مقرر شده است تا سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحدهای بخار از محل سوخت صرفه‌جویی عودت داده شود تا ظرف مدت دو سال اصل و فرع سرمایه‌ به سرمایه‌گذار داخلی بازگشت داده شود.
وی با اشاره به اینکه در این دولت سالانه به طور متوسط دو هزار و 500 مگاوات توان تولید برق کشور را افزایش داده‌ایم، ادامه داد: علاوه بر واحدهای بخار یاد شده، برای پیک تابستان سال آینده واحدهای گازی نیروگاه هنگام هرمزگان، زرند کرمان و نیروگاه زنجان نیز وارد مدار خواهند شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات