مديرعامل توانير در آيين بهره برداري از 9 طرح صنعت ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ،مديرعامل شركت توانير با بيان اينكه برق در خوزستان نقش بسيار حياتي تري در زندگي مردم ايفا مي كند گفت: در اين راستا دولت توجه ويژه اي به توسعه صنعت برق در استان خوزستان دارد.

محمدحسن متولي زاده روز پنجشنبه در آيين افتتاح 9 پروژه صنعت برق خوزستان به صورت ويدئو كنفرانس از سوي رييس جمهوري افزود:از سال 92 تاكنون علاوه بر بهره برداري از چندين نيروگاه بزرگ با ظرفيت بيش از 1800 مگاوات بالغ بر 61 هزار ميليارد ريال در شبكه هاي انتقال و توزيع استان سرمايه گذاري شده است.

وي افزود:امروز هم با دستور رييس جمهوري  9 پروژه بزرگ در هفت شهرستان خوزستان شامل پست ها و خطوط توزيع و نيروگاه توليد پراكنده حرارتي ، خورشيدي و برق آبي كوچك با مجموع سرمايه گذاري 11 هزار ميليارد ريال بهره برداري شد.
مديرعامل توانير  بيان كرد: بيش از 80 درصد سرمايه گذاري انجام شده براي اجراي اين طرح ها از سوي بخش خصوصي انجام شده است.
وي در ادلمه به بيان چند شاخص كه سبب افزايش بهره وري و كيفيت صنعت برق خوزستان شده پرداخت و گفت:از سال 92 تاكنون بيش از 430 هزار مشترك جديد در استان خوزستان برقدار شدند و بيش از 25 درصد تعداد مشتركان اين استان افزايش پيدا كرده است.
متولي زاده بيان كرد: از سال 92 تاكنون با سرمايه گذاري انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بيش از 50 درصد كاهش يافته كه سهم بسيار موثري در كاهش تلفات برق در شبكه سراسري كشور داشته است.
مديرعامل شركت توانير در ادامه افزود: با سرمايه گذاري و اقدامات انجام شده براي مقاوم سازي شبكه هاي برق خوزستان در مقابل ريزگردها خوشبختانه پايداري و كيفيت برق به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است .
وي با بيان اينكه در راستاي سياست هاي دولت خدمات غيرحصوري در استان كامل شده و مردم استان براي خدمات نياز به مراجعه به ادارات ندارند در پاسخ به سوال رييس جمهوري در خصوص بارندگي هاي كم و گردو غبار و قطعي برق در سال هاي گذشته در خوزستان افزود: اقدامات بسيار موثري در اين زمينه انجام شد و اولين اقدام در اين راستا توسعه ناوگان شست و شوي تجهيزات برق بود.
متولي زاده گفت:قبلا 2 دستگاه شست و شوي تجهيزات برق در خوزستان در زمان حادثه فعال بود اما امروز تعداد آنها به 47 دستگاه فعال افزايش يافته است و بزرگترين ناوگان شست و شوي تجهيزات برقي در استان خوزستان وجود دارد.
وي تصريح كرد:حجم عايق بندي و تجهيزات شبكه برق بيش از 700 درصد افزايش پيدا كرده است همچنين احداث شبكه هاي عايق گازي كه در مقابل ريزگردها مقاوم هستند توسعه بسيار زيادي در استان خوزستان داشته است.
وي اظهار داشت:بيش از 7700 كيلومتر از شبكه هاي هوايي به كابل هاي خودنگهدار تبديل شده اند و اين اقدام ها منجر به كاهش 80 درصدي خاموشي در استان خوزستان شده است.

پنج نيروگاه مقياس كوچك و تجديدپذير در شهرهاي اهواز، انديمشك، شوش و آغاجري به ظرفيت 61 مگاوات و چهار پروژه خط انتقال و شبكه فوق توزيع برق امروز با حضور رييس جمهوري از طريق ويدئو كنفرانس افتتاح شد

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات