كلنگ احداث  مركز ديسپاچينگ منطقه اي جنوب شرق كشور به زمين زده شد

كلنگ احداث مركز ديسپاچينگ منطقه اي جنوب شرق كشور به زمين زده شد

به گزارش پايگاه خبري توانير ، مديرعامل شركت برق منطقه اي سيستان وبلوچستان در حاشيه اين مراسم  اظهارداشت: اين مركز ديسپاچينگي اولين مركز يكپارچه با بهره مندي از سيستم SCADA/EMS بومي است.

عليرضا پرنده مطلق افزود: قابليت راهبري و كنترل ايستگاه هاي داخل كشور و تبادلي با كشورهاي همسايه، راهبري مجزا جهت كنترل و پايش نيروگاه هاي توليد پراكنده و تجديدپذير، امكان اتصال 30 ايستگاه انتقال و نيروگاهي و افزايش تا 100 ايستگاه بهره مندي از ماژول هاي مربوط به سيستم DTS (Dispatching Training System، امكان ارتباط با مراكز ديسپاچينگ هم سطح در استان هاي مجاور، ارتباط با مراكز ديسپاچينگ ملي و پشتيبان، ارتباط با مراكز ديسپاچينگ فوق توزيع در سطح سيستان و بلوچستان، قابليت دريافت اطلاعات PMU از جمله اهداف و مزاياي انجام اين طرح خواهد بود.

وي به مزاياي ويژه افتتاح اين مركز نيز اشاره كرد و گفت: در نظر گرفتن ملاحظات و معيارهاي امنيت سايبري و پدافند غيرعامل، حمايت از توليدات داخلي شركتهاي دانش بنيان، اطمينان از پشتيباني محصول، تسريع در اجراي پروژه، جلوگيري از خروج ارز از كشور، كاهش هزينه هاي اجرا تا 20 درصد نمونه خارجي از ديگر مزاياي اجراي اين مركز است.

مديرعامل شركت برق منطقه اي سيستان وبلوچستان تصريح كرد: اعتبار هزينه شده بر اين مركز بالغ بر 250 ميليارد ريال بوده است.

برپايه اين وزيرگزارش، معاون نيرو در امور برق و انرژي و هيات همراه امروز /چهارشنبه/ وارد فرودگاه بين المللي زاهدان مركز سيستان و بلوچستان شد.

وي در بدو ورود به فرودگاه بين المللي زاهدان مورد استقبال استاندار سيستان و بلوچستان، معاونان استاندار، نماينده مردم سيستان در مجلس شوراي اسلامي و شماري از مسوولان دستگاه هاي اجرايي اين استان قرار گرفت.

اين سفر 2 روزه به منظور افتتاح پروژه هاي صنعت برق سيستان و بلوچستان در هفته سي ام پويش هر هفته الف-ب-ايران انجام شده است.

مراسم پويش هر هفته الف-ب-ايران روز پنجشنبه به صورت ويدئو كنفرانس توسط رييس جمهوري در سه استان سيستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوي انجام خواهد شد.

براين اساس فردا 15 پروژه به ارزش يكهزار و 428 ميليارد تومان به صورت همزمان در شهرهاي زاهدان، زابل، ايرانشهر سراوان و نيكشهر افتتاح خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات